Manen knippen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 09:45

Ja jullie denken vast al aan de titel manen knippen van een Shetland Pony, Zonde! Maak je niet druk ik heb nog niets geknipt en ga het ook niet doen als het niet nodig is.

Ik heb een verschrikkelijk leuke zwarte Shetland Pony van 5 jaar. Ze is beleerd voor de sulky en onder het zadel ( zelf gedaan, stiekem beetje trots :3 ). Ze is gefokt om keuringen te lopen en om mee te fokken ( wat wij dus niet doen :z ). Maar toen ze 2 a 3 jaar werd hebben we ontdekt dat ze zomer eczeem kreeg, helaas! Ze loopt nu elke zomer met een deken op en een vliegen kap. Ze heeft een prachtige dikke bos lange manen en dat vooral voor een pony met zomer eczeem! Ik ben super trots op haar manen en ben er helemaal dol op. Alleen als het zo onder die deken zit is het wel erg warm en er komen klitten in dus ik maak er een hengstenvlecht in maar hoe ik het ook wend of keer om een of andere reden komt het dan nog klitten in. Het lijkt ook een beetje dood te gaan omdat er geen zon bij komt :( Nu zaten mijn ouders er aan te denken om de manen kort te knippen zo dat er minder klitten in gaan zitten, de doode stukken er uit zijn en ze het niet zo warm heeft. Maar ik ben zo bang dat haar manen niet meer zo lang worden als dat ze nu zijn... wat zouden jullie doen?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:17

Ik heb een ruin staan met een 'fjordenkapsel' groeit ook prima weer aan, vind het alleen geen pan bij hem dus ik knip.

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:33

Wij hebben ook jaren lang de manen van onze eczeem shet kort geknipt. De laatste twee jaar niet meer en haar manen zijn nu weer tot ongeveer halverwege haar voorbenen gegroeid.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:39

En als je er losse vlechten in doet?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:40

Manen eens goed wassen, anti-klit spray er in spuiten en dan in vlechten doen! Ik had ook zo'n pony haha

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 15:48

Het knappe bij haar is dat ze de losse vlechten in 1 grote knoop legt x'D anti-klit spray werkt idd wel maar niet genoeg. Mijn grootste probleem is meer dat de manen dood lijken te zijn, na een dagje in de zon is het al 10x beter maar als ze net uit de deken komen zijn de punten helemaal grijs en gespleten.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:24

Als je de losse vlechten dan strakker vlecht?
Ik vlecht de vlechten bij mijn fries ook best wel strak, blijft gewoon een stuk steviger zitten