Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Zij draaft maar heel soms en dan ook alleen in de wei. Nou ja draf, het is nog net geen 4takt. Ze is dressuurmatig redelijk voor mekaar maar draven onder het zadel doet ze gewoon niet, ook nooit gedaan. Het is een natuurtölter die de voorkeur geeft aan tölt of een telgang ipv galop. Ik heb me erbij neergelegd en rij natuurlijk geen gangenpaard om te draven.
eerst aftasten met 2 vinders om de 5 cm even drukken (om te zien of hij geen extreme pijn heeft aan zijn rug) en dan wrijf je met de palm van ej handen stevig over de ruggenwerfel heen (niet terug dus van schoft naar bil;)) dat houd ej gewoon een tijdje vol en je sluit fa met wat zachter strijken over de plaats waar ej heb gemaseert
)
. Stemcommando eraan koppelen en dan kijken of je het kan oproepen op elk willekeurig moment, maar met een echt laterale 5 ganger kan dat lastig blijven. Flint09 schreef:@ def - de draf hulp geeft ik denk ik wel duidelijk , tolt is teugels hoger en tolt zeggen, draf is teugels lager , iets naar voor zitten en draf zeggen ( is hem zo geleerd, maar hij reageert hier dus niet op)