Ooit heb ik hier al eerder een topic geopend, toen op zoek naar een springhengst, maar heb er uiteindelijk toch voor gekozen niet te dekken.
Nu ben ik na de vonst van wat informatie over mijn merrie toch weer gaan twijfelen, ook omdat deze merrie al 2 nakomelingen heeft lopen die het leuk doen in de (dressuur)sport. Mede daardoor heb ik ook besloten dat ik nu toch voor een dressuur hengst wil gaan.
Ik ben dus op zoek naar een dressuur hengst (een die een leuke sprong vererft is helemaal leuk), merrie is KWPN maar heb ook al een beetje naar duits bloed zitten kijken.
Verbeterpunten qua bouw;
- Maat, merrie is 'maar'1.66.
- Merrie is vrij lang gebouwd, zou wat compacter mogen.
- Hals is vrij kort en kropt deze snel op dus hier zou meer lengte in mogen.
- Merrie is ook vrij smal dus zou wat meer 'body' mogen hebben.
Verbeterpunten qua gangenwerk;
- Draf mag ruimer
- Galop is 'voldoende' maar zou dus wat beter mogen.
Paard is qua karakter neurotisch en kan zich zelf snel opfokken, ook heeft ze vaak wat overtuiging nodig -ondanks dat ze het onder je uitlopen vaak gebruikt als ze iets moeilijk vind of niet snapt in de training- en vooral veel vertrouwen met 'vreemde' ruiters wil ze nog wel eens in de staak. Verder is het paard wel goud eerlijk, en zit er zeker potentie in.
Ik zoek dus een goede dressuur hengst die mijn merrie kan verbeteren, en ik weet dat dat best aardig wat punten zijn
Wel sta ik voor vrij veel open dus zo als eerder gezegd zijn Duitse hengsten welkom maar zou ik eventueel ook een Gelderse wel kunnen overwegen. Hierbij de stamboom en enkele foto's, merrie is overigens Z dressuur met winst
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/53375
Helaas alleen een oude stand foto (2010/2011) paard heeft inmiddels meer spier, en een bredere/gespierde hals.

Nieuwe/andere foto's of filmpjes kunnen eventueel op aanvraag worden gemaakt.