Recreatie arabieren fokkerij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elisedcl

Recreatie arabieren fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 21:54

Ik ben eens benieuwd of er ook stoeterijen zijn voor arabieren die niet bedoeld zijn voor de show. Gewoon voor de recreatie arabier, zowat de alleskunnertjes bedoel ik. Springen, dresuur, buitenrijden... Kan iemand mij helpen?

Dankuwel, groetjes

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:57

elisedcl schreef:
Ik ben eens benieuwd of er ook stoeterijen zijn voor arabieren die niet bedoeld zijn voor de show. Gewoon voor de recreatie arabier, zowat de alleskunnertjes bedoel ik. Springen, dresuur, buitenrijden... Kan iemand mij helpen?

Dankuwel, groetjes

De meeste stoeterijen hebben gewoon Arabieren staan voor eventueel ook recreatie ruiters...

RDuijn

Re: Recreatie arabieren fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:03

Wij hebben vrijdag een arabiertje laten deken door kunar t die komt van THE kossack stud.
Dat is wel een show paardje.
Maar er was dacht ik ook een hengst die onder het zadel was

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:06

De meeste Arabieren zijn gewoon geschikt onder het zadel hoor, worden niet per se alleen gefokt voor de show. Ik zou gewoon bij verschillende fokkers op de website kijken wat ze aanbieden :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:13

Het één sluit gelukkig het ander niet uit. Genoeg showtoppers die het ook keurig doen ohz :) Dus wat hierboven ook al wordt gezegd: kijk gewoon eens bij verschillende fokkers rond :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:45

Zoals gezegd; het een sluit het ander niet uit. :) De meeste fokkers streven toch de rasstandaard na en hoewel de één daarin weer andere voorkeuren heeft dan de ander, mag je er vanuit gaan dat de meeste goed gefokte paarden niet zullen misstaan op show (of het showtoppers zijn is dan natuurlijk weer een ander verhaal, maar ook show is een sport op zich en wordt specifiek op gefokt natuurlijk).

Alleskunners zijn er zeker wel. Wat dacht je bijvoorbeeld van KAS Valdes? Presteert fantastisch in de showring maar ook onder het zadel een plaatje, geeft ook nog eens alleskunner-veulens want één van zijn nakomelingen, medal winner op shows, wordt momenteel klaargestoomd voor een carrière in de endurance en hij is beslist geen uitzondering..
Afbeelding

Maar ook bijvoorbeeld AR Fayyim en AR Sivmayall zijn van die alleskunners.. En zo zijn er nog veel meer.. Zenith Arabians heeft ook een heleboel in zowel de sport als op show lopen.

Arabieren zijn gewoon ontzettend veelzijdig, gelukkig :D

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 17:58

Ok dankje :-)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:27

RDuijn schreef:
Wij hebben vrijdag een arabiertje laten deken door kunar t die komt van THE kossack stud.
Dat is wel een show paardje.
Maar er was dacht ik ook een hengst die onder het zadel was

Robbie heeft zo enorm veel hengsten staan, wel meer die ook onder het zadel lopen ;) Het gros van zijn hengsten zijn op eerste plaats sport paarden

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:47

Inderdaad, over het algemeen willen we dit ras zo veelzijdig mogelijk inzetten ;)