Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sabientje11 schreef:Hoi hoi
In mijn vorige topic`s had ik het eerst over een pony en toen over een paard.
ik neem nu toch een paard.
Maar het leek me ook leuk om een veulen paard te kopen.
Dan kan je een hele hechte band ermee krijgen.
Eerst kan je nog niet zoveel, maar je kunt hem wel borstelen enz.
En als die 3 is zadelmak laten maken bij een dressuurstal.
Wat vinden jullie ervan?
Tieneke schreef:Het lijkt natuurlijk heel leuk en schattig, zo'n eigen veulen waar je helemaal mee kunt doen wat je wilt. Het is ook een beetje normaal voor jouw leeftijd dat je een "roze bril" op hebt wat dat betreft.
Een veulen hebben, houden en opvoeden, vraagt toch wel een degelijke ervaring met paarden, een goede kennis van paarden, heel erg veel geduld en een goede financiële situatie. Het lijkt me dat je dit op dit moment nog niet kan bieden. Misschien heb je wel mensen in je omgeving, die al wat langer met paarden bezig zijn en al wat ouder zijn? Kan je op hun hulp rekenen, altijd? Wat zeggen je ouders?
Wil je graag rijden? Dan is een paard dat in- en doorgereden is, wellicht een beter idee voor jou.
Sabientje11 schreef:Tieneke schreef:Het lijkt natuurlijk heel leuk en schattig, zo'n eigen veulen waar je helemaal mee kunt doen wat je wilt. Het is ook een beetje normaal voor jouw leeftijd dat je een "roze bril" op hebt wat dat betreft.
Een veulen hebben, houden en opvoeden, vraagt toch wel een degelijke ervaring met paarden, een goede kennis van paarden, heel erg veel geduld en een goede financiële situatie. Het lijkt me dat je dit op dit moment nog niet kan bieden. Misschien heb je wel mensen in je omgeving, die al wat langer met paarden bezig zijn en al wat ouder zijn? Kan je op hun hulp rekenen, altijd? Wat zeggen je ouders?
Wil je graag rijden? Dan is een paard dat in- en doorgereden is, wellicht een beter idee voor jou.
Mijn moeder gaat hem inrijden.
En ze heeft al ervaring met paarden, vanaf haar 9e.
Dus ik laat hem door me moeder inrijden en daarna er zelf op.
Sabientje11 schreef:Tieneke schreef:Het lijkt natuurlijk heel leuk en schattig, zo'n eigen veulen waar je helemaal mee kunt doen wat je wilt. Het is ook een beetje normaal voor jouw leeftijd dat je een "roze bril" op hebt wat dat betreft.
Mijn moeder gaat hem inrijden.
En ze heeft al ervaring met paarden, vanaf haar 9e.
Dus ik laat hem door me moeder inrijden en daarna er zelf op.
[/quote]Sabientje11 schreef:Hoi hoi
In mijn vorige topic`s had ik het eerst over een pony en toen over een paard.
ik neem nu toch een paard.
Maar het leek me ook leuk om een veulen paard te kopen.
Dan kan je een hele hechte band ermee krijgen.
Eerst kan je nog niet zoveel, maar je kunt hem wel borstelen enz.
En als die 3 is zadelmak laten maken bij een dressuurstal.
Wat vinden jullie ervan?
Sabientje11 schreef:We hebben ook een paard, die is van mijn moeder en een pony.
sallandval schreef:Een veulen moet je in een grotere kudde laten met leeftijdsgenootjes zodat hij of zij lekker paard kan zijn. Dat is dan dus bij een opfokbedrijf, dan kun je er dus maar af en toe heen.
Vervolgens zou je hem in laten rijden bij een dressuurstal of door je moeder, dan krijgt de ruiter dus een fijne band met het dier en jij niet per sé. Je kunt dus net zo goed meteen een paard kopen dat al ingereden in, dan kun jij meteen beginnen met het opbouwen van die band die je graag wilt!
Nevaeh schreef:Ik zal me, als ik TS was, vooral op mijn pony richten. En dan kan je over een paar jaar altijd nog een paard, of veulen erbij kopen.
Kim_Evendi schreef:Met je eerste punt ben ik het helemaal eens, wbt de opfok, maar ik heb niet het idee dat het de bedoeling is van TS haar veulen in de opfok te zetten. Maar misschien heb ik het mis, en nogmaals over het wel of niet naar de opfok doen van jonkies verschillen de meningen enorm.
sallandval schreef:Kim_Evendi schreef:Met je eerste punt ben ik het helemaal eens, wbt de opfok, maar ik heb niet het idee dat het de bedoeling is van TS haar veulen in de opfok te zetten. Maar misschien heb ik het mis, en nogmaals over het wel of niet naar de opfok doen van jonkies verschillen de meningen enorm.
Dat is waar, maar zelfs iemand die geen voorstander is van homogene opfok zal niemand adviseren om een jong veulen bij een duo oudere paarden te zetten.