kon het bij de zoekfunctie en op de site van het nsps niet duidelijk vinden. Wel staat het in het tijdschrift van het nsps dat je 1 en 2 jarige hengsten en merries in kan schrijven voor de premiekeuringen.. Nu heb ik mijn 1 jarige hengstje(nu dus ruin) een paar weken terug laten castreren...betekend dit nou dat ik hem niet mee kan nemen naar de keuring tot hij 3 is en is opgenomen???
leek mij een beetje vreemd...een ruin mag toch zeker ook wel een kans om jeugdpremies te behalen?? hij is natuurlijk ook vroeg gecastreerd, maar hier had ik helaas geen andere keuze in in verband met mijn merries...
iemand enig idee of hij gewoon als enter en twenter mee mag lopen?? heb het stamboek nog niet gemaild, reageren waarschijnlijk toch niet in het weekend en ik wilde het eerst even hier vragen.
Groetjes en alvast bedankt!
shetlandfan
Geplaatst: 13-07-13 21:15
Een enter ruin mag ook naar de premiekeuring. Meestal is het dan samengevoegd dus enter ruinen en hengsten samen in 1 rubriek.
oooh toch, oke gelukkig ik baalde al enorm! maar ze zetten in het blad natuurlijk hengsten en merries omdat ze er waarschijnlijk niet vanuit gaan dat er mensen met een 1 jarige ruin aan zullen komen ofzo haha bedankt voor je antwoord!!!
Ja zoiets dacht ik inderdaad al! had het ook wel discriminatie gevonden als mijn ruintje niet mee had gemogen.. hij is ook in principe in het belang van de fokkerij gecastreerd(hoe ik het bekijk dan), en vind dat een ruin ook recht heeft op het evt behalen van jeugdpremies! ben blij dat hij mee kan!! beoordelen ze ruinen wel gewoon eerlijk? is het niet zo van, ooh het is maar een ruin..en dat hij dan automatisch maar na de hengsten geplaatst wordt?