Kleine Lady voor de kar ?! :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijnxlady

Kleine Lady voor de kar ?! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 11:03

Hoihoi allemaal !

Ik heb een geweldige welsh-a pony, Lady ! Lady is 3 jaar oud en 1.18 groot, wit van kleur en erg ondeugend, maar ook suuuper lief! Ik wil haar dus beleren voor de kar, maar ik weet niet precies hoe.. Kan ik nu gewoon het beste met lange lijnen beginnen? Ik heb dit namelijk een keer geprobeerd, gewoon longeer singeltje, lange lijnen en erachter lopen, maar dit vond ze erg lastig. Ze snapte het sturen niet echt enzo.. Dus als iemand nog handige tips heeft, die zijn welkom!

Groetjes, Jasmijn & Lady

Afbeelding

dancertje

Re: Kleine Lady voor de kar ?! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:06

vraag sowieso om hulp maar laat voor de lange lijnen eventueel iemand meelopen voor bij haar hoofdje en jij er achter

jasmijnxlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 11:21

Jaa als ik dr echt voor de kar ga zetten helpt mijn opa sws, hij heeft heel veel ervaring! Oke dan ga ik iemand zoeken die bij dr hoofd mee wil lopen, bedankt !!

Joellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:42

Ik heb met mijn verzorgpony ook aan lange lijnen gedaan. Ik heb er vooral eerst voor gezorgd dat hij alle stemcommando's super goed kende. Daarna gewoon gaan oefenen.
Heb veel geduld, mijn pony snapte het ook niet in 1 dag.
Als je het niet zeker weet, gewoon om hulp vragen. Dat is altijd beter dan maar iets aanklooien!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:46

Wat een leuke pony is Lady. Ik begin altijd eerst met longeren, gewoon aan een halstertje, daarna rustig overgaan op een hoofdstel met bitje. beetje bijzetten op den duur. Als ze dat allemaal onder de knie hebben en de commando's van het gewone longeren wel kunnen dromen met lange teugels/lijnen beginnen. desnoods eerste keren iemand die bij het hoofd meeloopt. pony weet immers in het begin helemaal niet wat jij van em wil. rustig opbouwen dus.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:08

jasmijnxlady schreef:
Hoihoi allemaal !

Ik heb een geweldige welsh-a pony, Lady ! Lady is 3 jaar oud en 1.18 groot, wit van kleur en erg ondeugend, maar ook suuuper lief! Ik wil haar dus beleren voor de kar, maar ik weet niet precies hoe.. Kan ik nu gewoon het beste met lange lijnen beginnen? Ik heb dit namelijk een keer geprobeerd, gewoon longeer singeltje, lange lijnen en erachter lopen, maar dit vond ze erg lastig. Ze snapte het sturen niet echt enzo.. Dus als iemand nog handige tips heeft, die zijn welkom!

Groetjes, Jasmijn & Lady

[ Afbeelding ]

Wat voor afstamming heeft Lady?

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:10

Heee jasmijn, hahah ik herken jou ;0 volgensmij van app & yt :)

Maargoed, ja eerst lange lijnen, en wat wij daarna hebben gedaan is ze de bak laten slepen met een autoband om te wennen, en dan pas inspannen voor een karretje :)