Iers Connemara stamboek, foutieve papieren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Iers Connemara stamboek, foutieve papieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:39

Hallo,

Ik heb een vraagje omtrent het paspoort en de papieren van mijn pony.
Er zit een mutatiedocument en een indentificatie-attest bij van het BCP/CBC. Belgische confederatie paardachtigen. Hierop staat de juiste eigenaar, die gegevens kloppen ook. Op deze documenten staat dat zij een ruin is terwijl ze toch echt een merrie is.
Nu is zij ingeschreven in het Cumann Lucht Capaillini Chonamara stamboek. Het Ierse Connemara stamboek, hierin staat correct dat zij een merrie is, echter stond er eerst een M en is dit met pen doorstreept en een F van gemaakt. Hierin staat de eerste eigenaar uit 2007 nog.
De chip en UELN-nummers komen wel overeen.

Nu heb ik enkele vragen..
Hoe pas ik het foutieve geslacht aan op het mutatiedocument en op het indentificatie-attest?
Hoe verander ik de eigenaar in het Ierse stamboek? In het boekje staat dat ik het moet op sturen naar dat stamboek maar ik neem aan dat dat niet gaat vanuit België naar Italië?
Is het mogelijk dat dit niet haar echte stamboek is en is het verstandig om de dierenarts eens haar chip te laten uitlezen?

kleinvosje

Re: Iers Connemara stamboek, foutieve papieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:43

Vooral die laatste zin zou ik eerst even doen, het chipnummer vergelijken met de chip in je paard. Zoals het nu is klopt het van geen kanten...

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:45

En wat kost dat?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:46

Geen idee, moet je even een dierenarts voor bellen, of vragen of ie het wil controleren als ie toch op stal is voor een ander paard.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:47

Zal haar eens even bellen :)