Hallo Elise: de Royal Welsh show is een van de grootse landbouwshows in de wereld. Alles wat met het boerenleven te maken heeft kan je daar vinden en nog veel meer. De Welsh pony's komen iedere ochtend in de hoofdring, van 8:00 - 13:00. Qua ambiance niet te vergelijken met iets anders, er komen een kwart miljoen mensen in 4 dagen, alleen al meer dan 500 sectie A pony's aangemeld. De hengstenrubriek bij de Cobs kent geen gelijke. Daarnaast worden ook koeien, kippen, varkens, schapen, schaapscheerders, honing, jam, enz enz enz gekeurd.
Volgens mij lopen er toch de hele dag door welshpony's in de ring? Zowel aan de hand als gebruiksrubrieken. Ik heb namelijk 3 jaar pas om 4 uur hoeven rijden daar. Finale zelfs later.
LdJ: nee hoor, als het leger een demonstratie geeft of als ze dansende tractoren of stuntmotoren in de main ring hebben, staan er echt geen pony's in de baan. We is het zo dat de gebruiksrubrieken in de middagen zijn, de ochtenden zijn gereserveerd voor rubrieken aan de hand.
Ssuuz92
Geplaatst: 18-07-13 11:43
Het schijnt dat je het ook live kan kijken via je pc ofzo??
Jawel hoor, de tuigrubrieken zijn gewoon in de middag (vaak tegen de avond zelfs) in de main ring. In de middag worden overigens wel wat kampioenschappen aan de hand gedaan en gaan is volgens mij ook de spectaculaire Hengstenrubriek van de Welsh Cob. Ik lees overigens net dat er 95 guste A merries komen in één rubriek. Dat wordt hard werken voor de jury, moet toch snel klaar zijn
@ssuuz92 Volgens mij is er wel een site die jaarlijks online uitzend, en ik meen dat de bbc er ook wat aandacht aan besteed. Anders gewoon even googlen op royal welsh live broadcast.
Ik wilde gaan, maar Builth was me toch iets te slecht bereikbaar met het OV.
@Ssuuz92: S4C zendt het altijd uit, ook tweetalig en anders kun je het waarschijnlijk ondertiteld terugzien op Clic. Ik weet niet of het ook wereldwijd wordt uitgezonden, dus als je geen Brits IP hebt, heb je daar ook niet zoveel aan. Het programma op S4C heet Y Sioe.
Ik heb het last minute ook nog overwogen, maar mijn vriend kon geen vrij meer krijgen
miisshOrse
Geplaatst: 20-07-13 14:56
Wat leuk zeg. Lijkt me super leuk om eens een kijkje te gaan nemen!
Hoe zit dat met de deelnemers? Ik zie bij een forumlid dat diegene eens heeft meegedaan. Doen er meer Nederlanders mee? Of moet je dan meegedaan hebben aan voorkwalificaties?
Zo paar uurtjes slapen en dan morgen vroeg op weg naar Wales dinsdagochtend de ring in!
_Summerly_
Geplaatst: 23-07-13 10:14
Pob lwc i'r gystadleuwyr! Om het maar even in goed Welsh te zeggen. Veel succes aan de deelnemers dus!
joostvangestel
Geplaatst: 23-07-13 23:36
Overigens: hier is de live feed. Morgen van 9:00-14:00 NL tijd de jeugrubrieken sektie A. Waarschijnlijk weer aan de linkerkant. In het midden waarschijnlijk volwassen cobs en rechts (denk ik) sektie B http://www.s4c.co.uk/clic/e_live-ring.shtml