Sinds vorig jaar heb ik een mini appaloosa merrie. Ze is dit jaar 2 geworden en ziet er steeds beter uit. Het lijkt me leuk om volgend jaar met haar naar de keuring te gaan en te zien wat ze daar van haar vinden. Maar dan moet ze natuurlijk wel iets van een stamboekpapier hebben en ik vraag me af of ze dat wel heeft.. Ze heeft een paspoort waarop staat 'Vereniging het Nederlandse Appaloosa Stamboek'. Ik zou zeggen dat dat dan ook iets van het stamboek is? Klopt dat, of hoe zie ik het verschil? Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Staan de namen van de ouders in het paspoort? Daar kun je aan zien of ze is ingeschreven in het veulenboek of het hulpboek.
Een fjord kan namelijk ook appaloosa papieren hebben, maar dan staan de ouders onbekend
_suus19_
Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-13 19:21
Bovenstaand plaatje zit er bij mij niet in. Ouders staan er wel in, incl stambomen, maar hier staat volgensmij niets bij over een veulenstamboek oid. Alleen bij papa staat dat hij ingeschreven staat in het stamboek, bij mama staat niets.
Er staat overigens wel een stempel van het stamboek over haar transpondernummer?
Stambomen zijn bij elk stamboek verschillend, daarom ziet hij er bij jou anders uit dan die van Moyra.
Dat zowel vader als moeder bekend zijn is goed, dat vader gekeurd is bij jouw stamboek ook, dat betekent dat hij hoogst waarschijnlijk in het veulenboek staat. Dat hoeft niet per se vermeld te zijn op je papier. Om het helemaal zeker te weten kun je contact opnemen met het stamboek zelf, die weten het zeker, maar ik verwacht dat je naar de keuring kan
Sjolvir
Geplaatst: 09-07-13 19:25
Die stempel over het transponder nummer is vermoedelijk omdat het een sticker is met het nummer, dan wel het nummer is later in het paspoort gezet. Die stempel is om dan de wijziging aan het paspoort geldig te maken.
Als een paspoort het chip nummer erin geprint heeft staan is dat niet nodig.
Ja het is inderdaad een sticker die erin geplakt is. Ik zal dan contact opnemen met het stamboek bedankt!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 10-07-13 07:01
Pb Vandango hier op bokt anders even, zij zit op het stamboeksecretariaat. Maar, zo te horen zijn het de stamboekpapieren, als de ouders erin vermeldt staan.