Manen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoJoPonylove

Manen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 12:07

Ik heb geen idee waar dit moest staan, dus omdat het om een haflinger gaat hier gedaan :')
Zo hier is nou mijn vraag: Ik heb een haflinger en ze had een redelijk "normale" lengte manen, dus leek het mij wel leuk om wat langere manen te kweken. Dus in vlechten gedaan en om de week eruit en dan weer nieuwe vlechten, dit ging goed totdat ik ze er op een kaar uit had gehaald, en vond ze wel op een goede lengte dus geen vlechten meer ingedaan. Dat is niet zo slim geweest want ze vallen nu echt heel erg uit. Als je er een keer meer je hand doorheen gaat heb je al een heleboel haar in je hand en ze zitten helemaal aan elkaar geklit. Nou had mijn instructrice gezegd dat ik ze het beste een keer kan wassen met anti-klit. Maar is dat de beste oplossing of zijn er andere ideeën/ervaringen?

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:20

Klopt lekker veel crème spoeling er in en goed uit spoelen
wij gebruiken vaak van QHP een spray voor dat we het uit kammen als het droog is
nu is het niet raar dat ze erg uitvallen je hebt er ook weinig uitgekamd in de tijd dat de vlechten er in zaten
en dan gewoon weer vlechten er in :+

JoJoPonylove

Re: Manen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 12:26

Ja klopt misschien wel logisch,dus dat word manen wassen!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:56

als je even wast zijn die haren er in ieder geval uit, misschien is wat je er uit haalt steeds haar dat er al een poosje in zit.

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 19:20

[quote="bentlage"]als je even wast zijn die haren er in ieder geval uit, misschien is wat je er uit haalt steeds haar dat er al een poosje in zit.[/quote]
dat hoop ik, ik vind het niet echt leuk als ze niks meer overhoud... -O-

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:52

Dat is toch wel logisch denk ik, aangezien er dagelijks haren uitvallen en als je ze een tijd in vlechten hebt zitten dan valt het er niet uit, dus zodra de vlechten eruit zijn, kunnen de haren eruit vallen :j