Jaarling laat alles toe...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JDexpl

Jaarling laat alles toe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:11

Hey

Mijn jaarling (april 2012) arabisch voolbloed hengstje die laat echt alles toe.
Zelf als het iets nieuw is, ik dacht onlangs een deken en een slicker op hem te zetten om te laten wennen voor later op show, dacht dat ie gek ging worden maar liet alles gewoon toe! :-)
Ook wassen en water over zijn lichaam is geen probleem, beweegt wel soms nog (alsof hij toch wat bang is maar toch probeert omdat hij me vertrouwt)
Met het deken was ie wel heel relaxed!

Ook scheren is geen probleem, ook rondom de ogen. Enkel de oren is nog een knelpunt.

Iemand die me helpt met show probeerde onlangs hem droog te maken met een handdoek en daar ging hij wel van 'lopen' maar de dag erna toen ik het deed was hij weer supper relaxed.
Ik ben elke dag bij hem 7/7, op traininsdagen gemiddeld 1,30uur en op gewone dagen toch zeker een halfuurtje a 3 kwartier.

Nu heb ik enkel bang als ik op vakantie ben (10dagen), zou hij dan vergeten wie ik ben als ik terug kom? En of dat alle moeite (training/oefenen op deken ect) zal vergeten zijn?

Wie heeft hier nog zo'n beestje die graag alles toe laat? Of net niet ... :-)

gr

wilmatj

Re: Jaarling laat alles toe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:14

Mijn jaarling merrie vind ook echt alles prima.
Ik vind het wel makkelijk.

Een paard vergeet jou niet hoor. Dingen die je hem geleerd hebt blijft altijd wel bij zo'n paard.

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:16

wilmatj schreef:
Mijn jaarling merrie vind ook echt alles prima.
Ik vind het wel makkelijk.

Een paard vergeet jou niet hoor. Dingen die je hem geleerd hebt blijft altijd wel bij zo'n paard.

Ja ik vind het ook makkelijk...hij leert heel snel. :-)
Ik was wat anders gewoon met mijn vorige paarden daarom dat ik het zo vreemd vind :-p

Ja ik had al wat bang maar dat stelt me al zeker wat geruster :-)
Weet eigenlijk niet of ik wel op vakantie wil....als hij zo hier blijft :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:19

Tuurlijk vergeet hij niet wie je bent. Al helemaal niet in 10 dagen.
Ik heb nu een haflinger van 4 die laat bijna alles toe. Alles is wel een groot woord namelijk.
Je kan er onderdoor, overheen, op alle manieren op zitten enzo. Echt een schatje.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:25

Nee hoor, ik denk niet dat hij dat soort dingen gaat vergeten :) Mijn merrie was tijdens haar dracht en daarna een aantal maanden niet gereden, hierna zaten alle "knopjes" er nog op, het was meer een kwestie van opnieuw spieren en conditie opbouwen. Maak je maar geen zorgen ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:43

ons veulentje is ook zo super makkelijk :)
Verkeersmak
Laad alsof hij niet anders gewend is
Smid ging super, iets wiebelen maar daarna kip mak
Halstertje om
Poetsen

Tot nu eigenlijk alles wat we van hem vragen. Heerlijk ventje. Z'n moeder is nog wel makkelijker die krijg je echt d'r pies niet lauw.

Eigenlijk...onze twee jarige ook...die vind alles wel prima, als iets eng is wiebelt en knort hij wat en klaar. Vandaag voor het eerst echt buiten gewandeld en in eerste instantie alle kanten op toen er fietsers langs kwamen, na een kwartier reageerde hij er niet meer op...Zal wel iets arabierigs zijn :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:22

Ik kocht mijn pony terug na 4 jaar en hij herkende me gelijk :j Ook Daya is 6 maanden weg geweest en toen ik hem kwam halen wist hij gelijk wie ik was en begroette me met een hinnek :j Geen zorgen, hij zal hooguit bere enthousiast zijn als je weer terug bent na je vakantie :D

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:14

Dat is nou het beminnelijke karaker wat bij het Arabisch Volbloedras hoort, ze vertrouwen je dan volledig. Lekker genieten van de mooie sterke band die julllie samen nu aan het ontwikkelen zijn.

En al zou je even op vakantie gaan, ze zullen je nooit vergeten doet geen enkel paard, en een arabisch volbloed is nu eenmaal een type ras welke nog closer is met zijn leiders(baasjes) ;)

Al 31 jaar heb ik ervaring met paarden en dit ras is gewoon een van het bijzonderste ras welke ik heb mogen ervaren.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 00:46

Hier sluit ik me ook bij aan :j

Ik heb nog nooit een paard gehad of verzorgd die net zoveel met mij had als ik met hem, als dat ik nu met Daya heb. Het is wederzijds!

Soms ook vervelend, want mijn moeder kan zijn bit niet indoen: dan draait hij beledigd zijn hoofd weg.. Mijn vriend kan zijn deken niet omdoen, want iedereen met dekens, behalve ik, zijn boemannen. Vreemden kunnen hem niet eens aaien :n
Maargoed, het is anderzijds erg charmant dat het paard zo met en voor jou is. Het is een voorrecht en ik zou niet meer zonder hem willen <3

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 10:52

Leuke reacties :-) ik zit hier op vakantie constant te denken of alles wel goed gaat met hem en dat ik ooo zo graag wil terug wil gaan om met hem bezig te zijn :-) geweldig die beestjes!

Hier zal ik spijtig geen arabjes tegen komen alleeen maar andalousiers :-)