Merrie drachtig of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Merrie drachtig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:16

25 dagen geleden is mijn merrie gedekt. 2 keer natuursprong.

Na jarenlang goed gaan is het dit keer wat mis gegaan , ze ging draaien terwijl de hengst er op zat , ze was wel goed hengstig nog. Ze heeft daarna antibiotica gehad want ze had zoveel spierpijn hierna.

Toen ook niet meer gedekt. Dit was vrijdagavond rond 9 uur gebeurd en maandag ochtend vroeg was ze ook niet meer hengstig.

Nu is bij 21 dagen ze gecontroleerd op dracht. Dierenarts kon het niet binnen doen door rontgen van een ander paard. Dus op de trailer in de stromende regen. Hij zei niet drachtig en groot ei op rechts ( was zon jong broekie net van school af ) Zon groot ei heeft ze elk jaar ook als ze wel drachtig is. Heb haar al 7 jaar en ze heeft nog nooit maar dan ook nooit een cyclus over geslagen. Altijd om de 3 weken goed hengstig. Dus het 'broekie' zei niet te lang wachten met dekken. Ik dus elke dag schouwen bij ons kleine hengstje waar ze altijd goed op reageerd. Hoef normaal maar de hoek om te komen en ze pist de straat onder.

Maar nu heb ik op 21ste dag geprobeerd en 22 , 24 en vandaag 25 maar ze slaat me het hek er nog uit als ze hem ziet. Zal hij het mis hebben?

Gister hadden we drachtcontrole bij de koeien ik dacht yes die kan het paard ook wel doen. Maar hij had nog nooit een paard gedaan. Schiet ik ook niks mee op.

Wat is jullie mening? Ik blijft testen en ander scan ik haar voor haar volgende cyclus weer.

Groetjes

NatasjavE

Re: Merrie drachtig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:18

Nog een keer scannen denk ik.