fjorden van faun tor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

faunty

fjorden van faun tor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 18:16

hoi , wie heeft nog meer een faun tor fjord ???
en hoe zijn die fjordjes bij jullie

Jeskim

Re: fjorden van faun tor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:43

Hier hebben we er 3 gehad, de ene was zo weer weg de andere twee zijn wat langer gebleven. Was er eigenlijk erg over te spreken, waren twee leuke dieren! Leuk om te zien en leuke karakters!
De ene was Fridtjof en de andere Fauntur.

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:37

Ik heb Vlin. Zijn vader was Faun Tor. Zijn moeder was Kavlin. Ik schrijf "was" omdat beiden zijn overleden.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:25

Ik heb een jaarling met als opa Taun For.

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:01

Vlin is ook een grote lieverd. Hij is over het algemeen rustig tijdens buitenritjes en wandelingen. Maar soms gooit hij de kont tegen de krib en is er weken niets met hem te beginnen. Vlin houdt niet van dressuur en bakrijden hoewel hij het wel kan. Maar hij is meer een boscrosser en dan bij voorkeur in snelle dra over smalle, kronkelige "indianenpaadjes". Vlin schrikt niet gauw maar wil wel alles graag voorzichtig onderzoeken. Hij gaat echt niet overal zo maar langs. Wat hij wel vreselijk eng vindt is mais. Dat groeit te snel is waaierig, ritselig en veranderlijk. Vlin knuffelt graag en is gek op poetsen. Ook is hij met iedereen vriendjes en lokt geen ruzie uit. krijgt hij dat toch dan is hij een felle. Ik vindt hem een heerlijk eerlijk karakter hebben.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:59

Faun Tor is de opa van Beer, mijn fjord. Beer is het neefje van Vlin hierboven dus. Beer is mijn bulldozer op pootjes. :)

Beer is ontzettend werklustig, heeft humor (ja echt), is erg intelligent en niet snel van zijn stuk. Hij is ook heel groot; 1,55. Wij rijden endurance en hij heeft altijd een goed humeur. Een cross vindt hij ook leuk, hij wordt dan wel heeeeel erg heet en met dressuur doet hij ook goed zijn best. Wel is Beer een dominant typje. Ik heb daar geen issues mee (toen ik hem net had waren er wel wat miscommunicaties) maar als je hem een vinger geeft dan pakt ie je hele hand, en je arm erbij. :') In de kudde is hij ook dominant maar in hoeverre dat erfelijk is weet ik niet. Hij is wel vrij brutaal/opdringerig naar vreemden toe, altijd de grens opzoeken. Bij kinderen (en bij mij) is ie dan weer poeslief.

Hij spiegelt ook heel erg. Als ik iets ga doen met hem en ik twijfel, dan twijfelt hij ook (denk nu even terug aan crossles). Als ik hyper ben dan wordt hij dat ook en als ik met grondwerk-oefeningen niet heeeeel duidelijk ben dan krijg ik het keihard terug doordat hij over me heen walst. :x de paarden-middelvinger zullen we maar zeggen. :P

Beer is ook extreem nieuwsgierig, op het 'oude wijverige' af. Op stal staat ie als 'bemoeial' bekend. :') Dikke neus in je nek als je langs zijn box loopt en in de wei komt hij altijd iedereen begroeten met een snuf en een lik (en een kopstoot als ie de kans krijgt).

Als hij iets 'eng' vindt dan wil hij er op af, hij zal nooit omdraaien en wegrennen, eerder krom er naartoe om te ruiken en likken/happen (dat moet ook ooooveral in). Hij is bijna nooit ergens bang voor maar vooral (over)enthousiast. Vooral in het bos.

Beer houdt heel erg van mensen maar is niet echt een knuffelaar..al moet ik zeggen dat hoe ouder hij wordt, hoe aanhankelijker hij wordt (hij is nu 8). Wel heel erg op mensen gericht. Als Beer ergens geen zin in heeft dan doet hij het ook niet. Behalve als je het hem netjes vraagt. Wij zitten helemaal op 1 lijn, hij is mijn maatje en gaat voor me door het vuur. Er is niets dat ie niet doet voor mij. Waanzinnig bijzonder om te mogen ervaren dat je zo'n bijzondere band met een paard kan hebben. We reizen heel NL door voor wedstrijden en ritten en ALTIJD is hij vrolijk en klaar om te gaan. Soms is het een dramkont maar dat is, in mijn optiek, alleen omdat hij zooooo graag wil draven en galopperen. Enthousiasme dus.

De foto's die ik van Faun Tor ken zijn echt net foto's van Beer..de bouw, de oogopslag. Hij lijkt meer op beide opa's (andere is Jolster) dan op zijn vader Merkur. Grappig om te zien.

Kortom, een veelzijdig paard met een heel vriendelijk karakter, goudeerlijk, tikkie brutaal en de beste spiegel en leermeester die ik ken!

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 06:59

Die laatste zin Kristel......dat is Vlin!
Vlin kan wel in paniek er van door gaan. Als hij echt ergens van schrikt moet ik alle zeilen bij zetten om hem bij me te houden hoewel het langzamerhand steeds beter gaat. Zal wel met zijn jeugd in het wild te maken hebben.
Vlin is ook heel erg op mensen gericht. Andere weidegenoten vindt hij oké maar meer ook niet. Hij staat meestal afzijdig van de anderen.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 10:43

Mijn fauny is ook echt een buitenpony , supernieuwschierig en hij bijt in alles wat los en vast zit /loopt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:51

Ik ben wel benieuwd naar een foto! :)

D_Camelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:00

hier nog een Faun Tor, fantastisch paard. Merrie met veel karakter, lijkt op de foto's precies haar vader.Sinds kort heb ik ook een jaarling merrie v. Bren mv.Faun Tor.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:36

Ik heb Fauntur ingereden vorig jaar, super fijn paard :j Als ik genoeg geld had gehad, had ik hem zelf gekocht :D
Ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet!

Afbeelding
(rechts op de foto)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 09:06

Afbeelding

VLINNIE!!!!!!!
Nog wel in wintervacht. Ik heb even geen recente

Pluk_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:51

Mijn Pluk heeft net zoals Beer van Kristel Merkur als vader en dus Faun Tor als opa. Ondanks haar niet al te grote verschijning (maarliefst 1.39 :') ) is het een paard met een groot karakter. Ik herken Pluk erg in de beschrijving van Kristel. Ze heeft een onwijze werklust en is zeker erg intelligent. Ook zij is dominant, maar altijd braaf bij kinderen. Wel kan ze wat kijkerig zijn bij het rijden/mennen. Het stukje over de spiegel voor houden zoals Kristel aangaf ken ik ook bij Pluk. Zo lang ik maar ontspannen ben gaat alles goed, maar als ik mijn dag niet heb.... :+ Overigens gaat ze er niet erg snel vandoor en is ze in de voor haar enge situaties meestal goed in de hand te houden.

Verder is het gewoon een hartstikke eerlijk dier met een super prettig karakter.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 12:46

CaylinnMae schreef:
Ik heb Fauntur ingereden vorig jaar, super fijn paard :j Als ik genoeg geld had gehad, had ik hem zelf gekocht :D
Ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet!

[ Afbeelding ]
(rechts op de foto)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Haha ,
Leuk , dan ben ik vorig jaar bij jou komen kijken , ik zal wel eens wat foto' s sturen
Hij is echt een grote jongen ggeworden en is superlief

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:52

Svenna is ook een Faun Tor

Afbeelding
Afbeelding

ikheetsannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:38

Wauw! Sommige lijken echt heel veel op die van mij! Kistra x faun tor
Ukrist heet ze, erg voorwaarts maar in de omgang het liefste paard dat je kan wensen!
de bovenste foto is van hoe ze er nu uitziet en die andere van 2 zomers geleden!

Afbeelding

Afbeelding

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:57

Heee, wat leuk! Weer een Faun Torretje erbij!

Ik vind ze ook vaak op elkaar lijken. Ze hebben allemaal een niet te lange voorpluk, zo net tot/ tussen de ogen.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:07

De mijne is ook een Faun Tor:
Afbeelding
Afbeelding

kristelhans schreef:
Faun Tor is de opa van Beer, mijn fjord. Beer is het neefje van Vlin hierboven dus. Beer is mijn bulldozer op pootjes. :)

Beer is ontzettend werklustig, heeft humor (ja echt), is erg intelligent en niet snel van zijn stuk. Hij is ook heel groot; 1,55. Wij rijden endurance en hij heeft altijd een goed humeur. Een cross vindt hij ook leuk, hij wordt dan wel heeeeel erg heet en met dressuur doet hij ook goed zijn best. Wel is Beer een dominant typje. Ik heb daar geen issues mee (toen ik hem net had waren er wel wat miscommunicaties) maar als je hem een vinger geeft dan pakt ie je hele hand, en je arm erbij. :') In de kudde is hij ook dominant maar in hoeverre dat erfelijk is weet ik niet. Hij is wel vrij brutaal/opdringerig naar vreemden toe, altijd de grens opzoeken. Bij kinderen (en bij mij) is ie dan weer poeslief.

Hij spiegelt ook heel erg. Als ik iets ga doen met hem en ik twijfel, dan twijfelt hij ook (denk nu even terug aan crossles). Als ik hyper ben dan wordt hij dat ook en als ik met grondwerk-oefeningen niet heeeeel duidelijk ben dan krijg ik het keihard terug doordat hij over me heen walst. :x de paarden-middelvinger zullen we maar zeggen. :P

Beer is ook extreem nieuwsgierig, op het 'oude wijverige' af. Op stal staat ie als 'bemoeial' bekend. :') Dikke neus in je nek als je langs zijn box loopt en in de wei komt hij altijd iedereen begroeten met een snuf en een lik (en een kopstoot als ie de kans krijgt).

Als hij iets 'eng' vindt dan wil hij er op af, hij zal nooit omdraaien en wegrennen, eerder krom er naartoe om te ruiken en likken/happen (dat moet ook ooooveral in). Hij is bijna nooit ergens bang voor maar vooral (over)enthousiast. Vooral in het bos.

Beer houdt heel erg van mensen maar is niet echt een knuffelaar..al moet ik zeggen dat hoe ouder hij wordt, hoe aanhankelijker hij wordt (hij is nu 8). Wel heel erg op mensen gericht. Als Beer ergens geen zin in heeft dan doet hij het ook niet. Behalve als je het hem netjes vraagt. Wij zitten helemaal op 1 lijn, hij is mijn maatje en gaat voor me door het vuur. Er is niets dat ie niet doet voor mij. Waanzinnig bijzonder om te mogen ervaren dat je zo'n bijzondere band met een paard kan hebben. We reizen heel NL door voor wedstrijden en ritten en ALTIJD is hij vrolijk en klaar om te gaan. Soms is het een dramkont maar dat is, in mijn optiek, alleen omdat hij zooooo graag wil draven en galopperen. Enthousiasme dus.

De foto's die ik van Faun Tor ken zijn echt net foto's van Beer..de bouw, de oogopslag. Hij lijkt meer op beide opa's (andere is Jolster) dan op zijn vader Merkur. Grappig om te zien.

Kortom, een veelzijdig paard met een heel vriendelijk karakter, goudeerlijk, tikkie brutaal en de beste spiegel en leermeester die ik ken!

Dit lijkt toch ook veel op die van mij. Alleen ben ik dus niet altijd duidelijk genoeg en consequent genoeg, dus wij zitten nog in de miscommunicatie fase

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 13:56

Fauntur is nu lekker aan het pureren ohz , maar springen is zijn grootste hobby !

iris2468x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:51

Hey!

Een beetje een late reactie op dit topic hihi..

Ik heb ook een Faun Tor fjord! Ik lees net de reacties en Vlin hierboven is weer de vader van mijn Derk :)

Ik herken hem heel erg in het gedrag wat jullie beschreven hebben! Leuk om te lezen! :)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 15:11

Superleuk , lief zijn ze hé
Beertje is wel een baasje , en mooi uitgegroeid .