Ik ben sinds vorige week in het bezit van een prachtige Friese merrie. Ze is ingeschreven bij het KFPS, de vorige eigenaar was ook lid van het KFPS. Nu schrik ik nogal van wat dat lidmaatschap kost (€112,80 per jaar). Op de website van KFPS lees ik dat je in het geval van uitschrijving de stamboekkaart terug moet sturen. Mijn vragen zijn als volgt:
- Als ik haar uitschrijf bij het KFPS, is zij dan officieel geen stamboekmerrie meer? - Kan ik haar na uitschrijven evt. op een later moment weer (zonder al te veel gedoe) inschrijven? - Wat zijn volgens jullie de voordelen van zo'n KFPS lidmaatschap?
Google kon mijn vragen helaas niet beantwoorden, jullie hopelijk wel! Alvast bedankt!
Als je niet naar de keuring wilt of fokken, niks doen en zeker geen papier opsturen. Wil je dat wel dan kan je lid worden en haar op je naam zetten
Dancer
Geplaatst: 23-06-13 09:23
Als je verder niets doet, zijn er geen gevolgen. Je paard blijft gewoon in het stamboek staan. De oude eigenaar heeft statiegeld betaald voor het stamboekpapier van 45,50. Omdat je het papier in bruikleen hebt van het stamboek. Als jij het paard niet laat overschrijven krijgt de oude eigenaar dit niet terug.
Voor jou zijn er verder geen gevolgen. Mocht je je paard in de toekomst willen laten keuren of er mee willen fokken dan kun je dan altijd lid worden.
Jessica_K
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-13 09:47
Dancer, ik wil wel voorkomen dat de oude eigenaar jaarlijks die contributie moet betalen. Dus ik zal haar op de een of andere manier wel uit moeten schrijven, toch?
Als jij niks doet blijft de merrie in het stamboek . De oude eigenaar hoeft ook niks te betalen. Je betaald geen contributie voor het papier, je betaald om lid te zijn. Er zijn zat friese paarden die in het stamboek staan en inmiddels een andere eigenaar hebben. Die 45.50 statiegeld ktrijgt de oude eigenaar ook niet terug, want daar gaan de verkoopkosten, die hij aan het stamboek betaald, nog vanaf.