vragen over paspoort Import export Andalusier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharona_aqua

vragen over paspoort Import export Andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 21:28

Hallo,

Ik heb een paar vragen ik heb een leuke andalusier gezien die nu net 2 maanden in nederland is..
er zit een spaans paspoort bij dus ik begrijp er niks van. Moet je die paspoorten om laten zetten? ook staat er geen registratie in van de entingen.. kunnen jullie mij helpen?

alvast bedankt!

Sammie

Re: vragen over paspoort Import export Andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:32

Dat laatste is raar, zonder mag het nl. niet vervoert worden. Als het paspoort door een officiële instantie is uitgegeven (EU erkend) is het voldoende. Echter moet je wel (opnieuw) enten.

Je kan ook even bellen met de PVV of een ppinstantie (KNHS bijv.)

sharona_aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 21:36

Bedankt sammie, Nee ik vond het ook appart maar er staat bij registro de vacunas helemaal niks.. nou ik nee aan dat die bladzijden voor de entingen zijn.. ik heb haar stamboom wel maar in het boekje zelf staan geen aantekeningen van vaccinaties of medicatie

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:13

Hebben ze wel iets van een gezondheidsverklaring? Lijkt me dat er wel wettelijke regels zijn mbt het invoeren van paarden vanuit Spanje. In Spanje komen ziektes voor zoals Piroplasmose en de Afrikaanse paardenpest waarvan de ingevoerde paarden drager zouden kunnen zijn...

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:23

Wat wil je specifiek weten over het paspoort ?
Het komt op hetzelde neer als alle andere paspoorten alleen zit het stamboekpapier in het paspoort. Alle PRE 's moeten een carta de titularidad (gele kaart )hebben met de handtekening van de verkoper /eigenaar op de achterkant onderaan.
Anders kun je dit paard niet op jouw naam laten zetten en kun je er niet binnen het stamboek mee fokken Dan word het paard nooit je eigendom en zou het zelfs uit een faillisement of diefstal kunnen komen.
Ook de sticker/stempel van de APTO is belangrijk als je zou willen fokken en het lijkt me dat het paard wel zijn entingen gehad moet hebben maar het zou ook kunnen dat hij/zij nooit is geent.

Als je wilt kan ik wel voor je opzoeken of er een carta bij zit en wie de laatste officiele eigenaar is of het paard apto is maar de chip zul je echt door een dierenarts moeten laten checken. Als je wilt kun je de naam van het paard incl de romeinse cijfers even sturen in een pb , dan kijk ik wel even

Pirosplasmios komt overal voor en de paardenpest is in de jaren '90 geweest dat is allang verleden tijd !
Succe