Eind oktober vorig jaar is er op mijn vorige stal een 4 jarige hengst uitgebroken en bij mijn merrie in de wei terecht gekomen die samen met een oude merrie apart stond.
De oude merrie was hengstig en daarom is hij waarschijnlijk in die weide terecht gekomen. Bij die merrie was duidelijk te zien dat hij erop heeft gezeten, de merrie is na 10 dagen hengstig gespoten om te voorkomen dat ze drachtig werd.
Mijn merrie waren geen sporen te zien dat de hengst erop heeft gezeten en was op dat moment niet hengstig, na een week is ze zelf hengstig geworden dus ik nam aan dat er niks aan de hand was.
Maar nu valt me de laatste tijd op dat haar buik groeit en dat ze iets grotere uiers heeft, dit kan ook gewoon een grasbuik zijn maar ik begin nu wat te twijfelen. Ze is wel gewoon regelmatig hengstig geweest maar ze heeft nog nooit eerder een veulen gehad dus ik heb geen idee hoe ze zich dan zal uiten, en dat op 16 jarige leeftijd.
Wat denken jullie, is het mogelijk dat ze ondanks dat ze na een week hengstig is geworden en daarna regelmatig ze toch drachtig kan zijn?