[TI] Goed passend masker tinker, welk merk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goed passend masker tinker, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:16

Mijn tinker heeft eczeem en nu is dat allemaal prima onder controle hoor. Maar op een plek schuurt hij toch nog en dat is onder zijn voorpluk en achter zijn oren. Niet heel fijn als je het hoofdstel daar hebt liggen.
Ik heb een Rambo eczeemdeken en daar zit normaliter een stukje aan over de oren, maar omdat dat niet over zijn hoofd past :+ hebben we dat er af gehaald.
Nu ben ik dus op zoek naar een vliegenmasker dat ook over de oren zit, oren hoeven niet perse bedekt. Een probleem, hij heeft een groot hoofd en meestal is er te weinig stof om het onder de kaak vast te klittenbanden. Dus wie oh wie heeft ook een tinker met een grote hoofdmaat en gebruikt een masker. Ik vind ze namelijk te duur om ze maar uit te proberen :D

DianneM

Re: Goed passend masker tinker, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:06

Vraag eens Paard en Naald of zij wat voor je op maat kan maken, ze maakt sleezy's en dekens op maat, misschien ook vliegen"dekens"

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:08

Voor tinker geen idee.
Ik heb voor mijn fjord en knabstrupper van sectolin die zwarte oren dingen met grijs dikker nylon gaas voor de ogen.
Dat zijn de enigste die bij ze passen, ogen dan vrij en kunnen dicht.
Wel dan maatje full op mijn 1.47 en E-pony/paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:44

DianneM schreef:
Vraag eens Paard en Naald of zij wat voor je op maat kan maken, ze maakt sleezy's en dekens op maat, misschien ook vliegen"dekens"

Dat ga ik eens even doen! Ik zat zelf ook al te denken aan een sleezy, een kap moet elke avond af en in de ochtend weer op. Dat kan ik niet elke dag waar maken.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:04

Ik heb gewoon zo'n witte Rambo fly mask, maat horse :Y) Past prima op mijn oversized Tinker die normaal XFull heeft.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:55

Het masker dat ik bij de RSIH heb gekregen, die bij de dekenmaat 195, die past dus niet. Op zich wel op het hoofd, maar het klittenband onder de kaak gaat niet vast. Daar zit nog wel een ruimte van een cm of 5 tussen :') Ik had ook een leuk anky halster maat full en zelfs op de ruimste stand is hij te klein, hij heeft een groot hoofd schijnbaar, iig beste kaken :D
Het lastige is ook dat ik zo'n masker in de nacht niet om durf te laten, doen jullie dat wel?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:17

hier masker dag en nacht om, heb er 3 en als ik ze alle 3 kwijt ben in de wei ga ik eens een rondje doen om ze allemaal weer op te sporen :o

Het masker van de RSIH paste hier ook voor geen piep. En ik had het masker bij maat 205.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:28

Ik wist niet dat je ze op kon houden in de nacht, ik las iets over dat ze erg slecht zicht hebben door het gaas in de nacht.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:29

Ik heb ze ook altijd gewoon op in de nacht, en er is nog nooit iets gebeurd.
Ik wist niet dat het gevaarlijk zou kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:31

Ik las dat bij de paardendrogist. Ik heb ook eens even gekeken door die maskers die geleverd worden bij de rsih, maar hemel, daar zie je toch sowieso niets door :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:35

Ik gebruik dat masker niet, ik heb die ik eerder plaatste en eentje en nog een waarvan ik niet meer weet waar ik hem gekocht heb :D
Dat masker die ik eerder poste is wel erg fijn, heeft ook geen klitteband. Maar ik weet niet hoe groot XL is en of die groot valt, want mijn pony heeft geen extreem groot hoofd ;)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:46

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:46

Hier altijd bucas maskers. Zijn geneens echt duurder en super sterk matriaal

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:24

Die van mij hebben ze ook gewoon dag en nacht om, regen of geen regen.
sectolin, fjord met neus, zwarte zonder.
https://lh4.googleusercontent.com/-ZcHp ... C05781.JPG

Inderdaad af en toe rondje wei als ik op stal kom en er is er 1 weg.

Kan je het klitteband van de jouwe niet verlengen? Gewoon stuk erbij aannaaien of laten naaien (schoenmaker, gouden schaar of iets dergelijks)

mf1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:11

Ik heb voor mijn tinker een van Harry's horse met neusflap. Valt erg ruim, kendra heeft een flink hoofd maar erg veel ruimte over ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:59

http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 121?v=True

Ik heb deze voor de bovenkant de xl , ik kan die eventueel combineren met halster met uv flap of pollennetje. Ze hebben deze ook met een volledige bedekking. Alleen die is hier niet nodig. Masker zit ook bij grote brede hoofden netjes. Ruimte over bij kaak en achter de oren zelfs. Connor heeft deze lang continue om moeten hebben na zijn oogoperatie, wel wat moeten verbouwen met ducktape om het oog volledig zandvrij te houden. Dat gaf geen problemen, ook bij regen bleven de gaatjes goed open.

Er zit ook een verstevigde rand boven en onder waardoor deze niet op de ogen drukt. Ook niet bij ogen die eigenlijk te ver opzij zitten.

Edit tikfouten.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:48