Oostdijk's Dancing Desire (Welsh B, palomino, merrieveulen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abba

Oostdijk's Dancing Desire (Welsh B, palomino, merrieveulen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 00:30

<3 Ik vond het tijd voor een eigen fotopagina van mijn knappe Desire :j

Ze is heel erg lief, knap, braaf én ze blijft gezellig bij ons wonen om later.... als ze groot is.... te worden gebruikt als Show- en Fokmerrie.Afbeelding

Haar moeder is Stougjeshoeve Dancing Queen, die is ondertussen verkocht naar een 9-jarig meisje. Maar ze blijft tot september bij ons staan, wij zorgen er ondertussen voor dat Lauren (haar nieuwe bazinnetje) direct op buitenrit met Dancing Queen kan, zonder dat Dancing Queen heimwee heeft naar Desire :D
Afbeelding
Dancing Queen en een deel van haar veulens

Haar vader is Nilansthoeve Zippo, de Nederlands Kampioen van afgelopen Hengstenkeuring.
Afbeelding
Zippo tijdens de H.K. 2013

Afbeelding
Desire avond 1 <3

Afbeelding
Dag 3 :D

Afbeelding
Droppie :j

Afbeelding
Wa's da????

Ik ga dit topic regelmatig updaten, zodra ik uitgevogeld heb hoe ik nog makkelijker foto's kan plaatsen :D

Dustinlover

Re: Oostdijk's Dancing Desire (Welsh B, palomino, merrieveulen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:07

Ahh wat een knapperd in dat gouden jasje :)

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:37

Knap veulentje hoor!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:45

Ze is echt prachtig!!!! Ik ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 22:08

Ja ik ook, we gaan haar dinsdag voor het eerst wassen en toiletteren dus ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien, vooral hoe ver haar wit doorloopt, dat is nu heel slecht te zien, ik zal daarna wel weer foto's plaatsen :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:23

Ik ben heel erg benieuwd!

Ik zie de witte aftekeningen bij Emmelie haar voorbenen ook nog steeds niet goed want ze heeft zoveel wit overal dus dat is ook afwachten, ben heel benieuwd hoe ze doorkleurd!
Mellow is volgens mij ook sabino! De grillige beenaftekeningen, haar aparte bles en wit op haar onderlip zijn in ieder geval tekenen van sabino. Dan moet de vader of moeder van haar ook sabino zijn!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 22:41

Manda schreef:
Ik ben heel erg benieuwd!

Ik zie de witte aftekeningen bij Emmelie haar voorbenen ook nog steeds niet goed want ze heeft zoveel wit overal dus dat is ook afwachten, ben heel benieuwd hoe ze doorkleurd!
Mellow is volgens mij ook sabino! De grillige beenaftekeningen, haar aparte bles en wit op haar onderlip zijn in ieder geval tekenen van sabino. Dan moet de vader of moeder van haar ook sabino zijn!

Ik heb via een kleurenkenner uit Wales vernomen dat Cascade (de oma van Mellow) rabicano bruin is (wit in de staart en hier en daar wit op de huid o.a. wit op de lippen en onder de buik ook een streepje wit aan het begin van haar manen) dat wil dus zeggen dat je er veel meer kleuren mee kunt fokken dan alleen bruin of valk (verdund bruin).

Mabel heeft het wit in haar staart niet, maar wel een witte buikvlek, een beetje wit in de manen en idd ook een witte plek op haar lip, maar wordt niet gezien als rabicano bruin, maar als bruin. Mabel heeft tot nu toe alleen maar valk kleurige kinderen gehad dankzij één verdunningsfactor via de pappa's (valk of palomino).

Opvallend is dat Cascade niet altijd die verdunning van de vaders doorgeeft maar wel vos (met een voshengst), schimmel (met een schimmelhengst), bruin (met een schimmelhengst), valk (met een valkhengst) en palomino(met een palominohengst) gefokt heeft.

Leuk om te weten dat Cascade en Mabel nu weer drachtig zijn van een valkhengst :D

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:48

wat een prachtig veulen zeg

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:52

Wat een plaatje van een veulen ! <3
Dat ze maar voorspoedig mag opgroeien !
Heel veel plezier !

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 21:30

_/-\o_ Dank je, we zijn nu bezig met 'show-training' en we komen erachter dat ze een circuspaard is :D Ze loopt constant met haar voorbenen in de lucht...... niet handig, maar ziet er wel heel grappig uit!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:51

Wat een plaatje <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:58

haha maak daar eens foto's van!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:21

abba schreef:
_/-\o_ Dank je, we zijn nu bezig met 'show-training' en we komen erachter dat ze een circuspaard is :D Ze loopt constant met haar voorbenen in de lucht...... niet handig, maar ziet er wel heel grappig uit!

Haha....wij hebben Welsh sectie B- jaarling merrie die op dit moment ook heeft ontdekt dat ze makkelijk
omhoog kan ! Gaat vanzelf weer over hopen we en anders inderdaad het circus in.... *\o/*

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 23:07

@manda, zal ik eens doen, als je haar ziet wordt ik helemaal blij, het is een ontzettend lief veulen, maar een vreselijke aansteller, ieder grassprietje is interessant en waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..... Maar als ze helemaal van achteren in de wei staat en ik roep, dan komt ze als een speer al hinnikend aangerend (samen met haar speelkameraad Nijinski)..... niets leukers dan 2 veulens in de wei :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:28

Stoer veulentje!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 22:49

Afbeelding
Oostdijk's Dancing Desire (v. Nilantshoeve Zippo) en haar moeder kregen vandaag allebei een 1e premie op de Regionale Keuring in Houten :D

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:08

Ik heb jullie zien gaan!!
Zag er super uit!!
Gefeliciteerd!!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:16

Gefeliciteerd met twee 1e premies +:)+
Het is ook een schitterend veulen :j

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:00

Gefeliciteerd!!!