Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen met een kruising gangenpaard en of deze ook gangenaanleg hebben. Ik weet dat het wel voorkomt dat kruisingen wel een extra gang tonen die eruit kan komen met training. Daarnaast vind ik het ook gewoon leuk om over verschillende kruisingen gangenpaard te horen en eventueel waarom de keuze is gemaakt voor zo'n kruising. Dit komt ook mede doordat mijn Arabische merrie vanaf volgend weekend bij de Rocky Mountain hengst Sam's Dusty Shadow gaat logeren om hopelijk een prachtige kruising te fokken
Arabieren staan erom bekend dat er soms ver weg wat extra gang in kan zitten, mijn merrie maakt heel soms een paar pasjes tolt dus ik ben dan ook heel benieuwd of de geplande nakomeling aanleg zal hebben.Als alles goed gaat is het veulen om Set Elkol op te volgen voor eigen recreatief gebruik/hopelijk ook endurance. We kiezen hierbij dus voor een bewuste kruising. Hierbij hopen we op uithoudingsvermogen en werklust vanuit beide rassen, maar dat ik niet gekozen heb voor een volbloed is dat ik een iets 'koeler in de kop' paard wil fokken. Arabieren kunnen ook heel koel in de kop zijn maar reageren toch weer heel anders op dingen. Ik wil iets meer een nuchter paard fokken, Rocky's zijn heel stabiel wat dat betreft.
. Ik zal je topic wel even verplaatsen daarheen.
Daar zou ik helemaal verliefd op worden als merrie