Trec met een koudbloed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helene83

Trec met een koudbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 04:32

Hallo ik heb even een vraagje, weet ook echt niet of ik hier goed zit..

Graag zou ik met een Belgisch trekpaard Trec gaan rijden en misschien ook een keer endurance.. Mijn vraag is of dit wel helemaal geschikt is voor zo'n paard. Wel slepen we er boomstammen mee, loopt voor de kar, slepen boten voort en zelf rij ik er vaak mee in het bos.
Is er een trekpaardliefhebber die Trec rijdt met zijn/haar paard??

Als het verkeerd geplaatst is, mijn excuses.. _/-\o_

monique72

Re: Trec met een koudbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 06:11

ook met een belgisch trekpaard kun je meedoen aan trec, sterker nog dan ben je niet eens de eerste. er zijn er twee die met een belgischtrekpaard mee hebben gereden. op de site van jolanda scheepen fotografie staan foto's van deze twee paaarden tijdens de wedstrijden oa die op goeree overflakkee en bij de NK van drie jaar geleden. je kunt ook meedoen aan een aangespannen trec, de volgende is in september in rijsbergen. zie de site trec-club.nl

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 06:24

Soesannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 07:33

Klopt, dat was ik. Ik heb een aantal jaar TREC gereden met mijn belg, en nog nieteens altijd onverdienstelijk. Mijn belg had alleen niet zo'n beste basisconditie, dus die moest ik wel serieus trainen, en omdat ze niet heel erg voor het been was waren de wedstrijden voor mij soms zwaarder dan voor haar ;-) Maar ik ken zat belgen die zo'n wedstrijd op hun gemak uit zouden lopen, dus gewoon proberen!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 07:48

Gilbey hier op bokt heeft met haar Tinkermerrie op hoog niveau TREC gereden. Is Nederlands kampioen geweest en heeft aan EK's en WK's meegedaan.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 09:30

Het paard wat ik in gedachte heb om dit mee te doen (ik rij er meerdere) is lekker voorwaarts, maar nogal snel zenuwachtig. Ze is nog maar 4 en het mag pas vanaf 5 jaar heb ik begrepen.. Dus nog de tijd om te oefenen, als ze maar niet verkocht wordt :(.. Lijkt me echt heel erg gaaf om te doen, nu nog iemand vinden die zin heeft om met me te trainen, alleen is ook maar alleen. :o

Soesannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:51

Je zou ook eens een cursusje met haar kunnen gaan doen. Er zijn verschillende locatie's waar kan oefenen en kijken of het iets voor jullie is. Hou er wel rekening mee dat het zeer verslavend is ;-)
Uit welke regio kom je?

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 17:58

De paarden die ik rij staan in zuid-beijerland. Ik zag inderdaad dat ze in Zeeland cursussen geven.. het lijkt mij ook zeer verslavend... maar wel een goede verslaving! Denk ik...