Ik zit nu al een tijdje te denken en te piekeren.. Mijn grote (slanke) shet is pas drie geworden, en volgend jaar willen we beginnen met inrijden van haar en mijn tinker.
Ik heb besloten om ze te gaan rijden met een boomloos zadel, vanwege de flexibiliteit van de zadels (het meevormen), de mogelijkheid tot lichtere hulpen doorgeven en goed je paard aan kunnen voelen, een onhafhankelijke zit krijgen, en het feit dat de zadelmaker niet voor elk veranderingetje qua spieren o.i.d. hoeft te komen.
Ik was eerst geïnteresseerd in het Smoothy London Brown zadel van InterHippique, (dan wel voor mijn kleinere tinker, shet gaat de 16 inch hoogstwaarschijnlijk niet passen), maar heb zoveel slechte verhalen hierover gehoord dat ik er bijna vanaf zie.. (tenzij hier nog ervaringen naar voren komen)
Vandaag vond ik het 'Barefoot Cheyenne drytex kids' zadeltje (blauw-zwart of roze-bruin). Ik vond ze geweldig
- die blauwehelaas is dit voor kinderen van max. 12 jaar, erg kleine zitting.
Ik ben zelf 15 (ja ik weet het, niet echt een leeftijd om op een shet te gaan rijden) maar ben erg klein voor mijn leeftijd, en ook behoorlijk licht. Maar ik ben ook niet van plan zelf heel vaak te gaan rijden op haar, dat wordt vooral mijn 10-jarige zusje.
Helaas is zij niet veel smaller dan ik, en twijfel ik behoorlijk over dit zadeltje...
de kwaliteit twijfel ik bij barefoot niet aan, het probleem is dat mijn shetje een niet al te lange rug heeft, maar dit zadeltje qua pasvorm vd zittingmaat voor mij een twijfelgeval is...
Mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen met de Barefoot Cheyenne drytex kids? en heeft iemand nog suggesties voor eventueel een ander boomloos zadeltje voor mijn shet? Ook ervaringen over Interhippique en de Smooty London Brown zijn welkom! Leuke ideeën voor andere boomloze zadels (waar je een niet al te grote portemonnee voor nodig hebt) voor beide paardjes ook heel welkom!
Bedankt voor het lezen, aarzel niet om te reageren

sorry als het hier verkeerd staat