Pleegmerrie gezocht voor fries merrie veulen!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eshz

Pleegmerrie gezocht voor fries merrie veulen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 19:29

Omdat de merrie het veulen niet accepteert (ondanks diverse dagen op de kliniek Utrecht alles te hebben geprobeerd) zijn we nu op zoek naar een pleegmoeder. Het merrieveulen is gezond en een vrolijk, bijdehand diertje. Helaas heeft het veulen een witte kol, maar we willen haar toch hierom niet in laten slapen. Mede door haar karakter als vechtertje willen we toch proberen een pleegmoeder te vinden! Weet iemand iets? De merrie kan naar ons komen, of het veulen naar de merrie. Uiteraard is alle hulp welkom!

Bedankt!

eshz

Re: Pleegmerrie gezocht voor fries merrie veulen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 19:31

PS: moederloze veulencentrale is al ingeschakeld, evenals berichten via fb en twitter!

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:32

ik hoop dat je iemand vind:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:33

Ik dacht hier onlangs een topic gelezen te hebben voor moederloze veulens of merries waarvan het veulen overleden is....als ik het mij goed herinner is het '' de veulencentrale ''. Via deze site kunnen mensen zo met elkaar in contact gebracht worden.
Veel succes !

Edit: zie nu pas je 2e berichtje...veulencentrale al ingeschakeld...

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:54

Misschien is het een idee om via facebook een bericht te versturen, zodat mensen dit delen en het flink verspreid wordt? :)

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:55

Onze fjord accepteerd graag veulens en wij zijn gewent melk te geven
dus als je wat zoekt dan laat maar horen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:06

elynevb schreef:
Omdat de merrie het veulen niet accepteert (ondanks diverse dagen op de kliniek Utrecht alles te hebben geprobeerd) zijn we nu op zoek naar een pleegmoeder. Het merrieveulen is gezond en een vrolijk, bijdehand diertje. Helaas heeft het veulen een witte kol, maar we willen haar toch hierom niet in laten slapen. Mede door haar karakter als vechtertje willen we toch proberen een pleegmoeder te vinden! Weet iemand iets? De merrie kan naar ons komen, of het veulen naar de merrie. Uiteraard is alle hulp welkom!

Bedankt!

He -O- Zou jij een veulen in laten slapen omdat hij een kolletje heeft?????
De gedachte alleen al, heb dit nog nooit gehoort/gelezen

Maar wel jammer dat het niet gelukt is, heel veel sterkte en geluk met je veulen

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:09

mirgino schreef:
elynevb schreef:

Bedankt!

He -O- Zou jij een veulen in laten slapen omdat hij een kolletje heeft?????
De gedachte alleen al, heb dit nog nooit gehoort/gelezen

Maar wel jammer dat het niet gelukt is, heel veel sterkte en geluk met je veulen

Ik vond het ook een beetje raar lezen, maar goed hoop wel dat je een pleegmama vind! Elk diertje verdient een mama

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:10

ik heb een lieve merrie die elk veulentje accepteert. Ze geeft dan wel geen melk maar is een echt mamafiguur! Wanneer je nog niemand hebt gevonden hoor ik het wel!

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 22:06

Het veulen is van en ander en die hanteren inderdaad de regel om friezen met wit niet te laten leven (zoals helaas nog veel fokkers). Vandaar dat wij zo hard op zoek zijn en het veulen voor nu onder onze hoede hebben genomen. Er is een pleegmerrie beschikbaar welke gisteren haar veulen is verloren, we gaan het vannacht proberen dus hopelijk morgen meer nieuws! Bedankt iedereen!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:10

Wat een totale onzin :(
Hoop dat het veulentje een goede moeder krijgt!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:13

Echt verschrikkelijk als het veulen daarom ingeslapen zou worden......!
Ik heb geen pleegmama maar anders zou ik het wel willen, inslapen....pppfff kan er niet over uit!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:18

elynevb schreef:
Het veulen is van en ander en die hanteren inderdaad de regel om friezen met wit niet te laten leven (zoals helaas nog veel fokkers). Vandaar dat wij zo hard op zoek zijn en het veulen voor nu onder onze hoede hebben genomen. Er is een pleegmerrie beschikbaar welke gisteren haar veulen is verloren, we gaan het vannacht proberen dus hopelijk morgen meer nieuws! Bedankt iedereen!

-O- echt waar? jeetje wat een bizarre wereld zeg!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:19

mirgino schreef:
elynevb schreef:

-O- echt waar? jeetje wat een bizarre wereld zeg!

jaa indd je zal maar 'vermoord' worden omdat je wat wits op je koppie heb zitten, maar TS laat je haar als je niks kunt vinden dan alsnog inslapen?
Laatst bijgewerkt door Vereentjex op 06-06-13 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:25

hoho, er is ook nog de veulenopvang van dhr Jansen in Elsloo!

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 11:30

We hebben gelukkig een match, voorlopig is het veulen gered! :) Bedankt allemaal!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:10

Fijn om te lezen!

Tegelijk ook bizar dat ze om hun kol dus afgemaakt kunnen worden, vreemd wereldje. :n

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:18

Wisten jullie dit echt niet? Ik dacht dat dat toch wel algemeen bekend was. Friezen met kol (of ergens anders wit) krijgen geen stamboekpapier en zijn dus niets waard. Dan spuiten ze ze liever af dan er kosten aan te maken.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:21

Nou als je er weer een weet dan laat maar horen, Jorny heeft er geen probleem mee.
En op de wei waar ze staat willen ze er graag een bij en hebben er wel wat voor over
Maar ik weet ook dat niet alle paarden in leven (kunnen) blijven, het is niet anders.

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:23

Ah wat een goed nieuws voor jullie, merrie en veulen! Duim dat het goed blijft gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:01

Friezen die vos geboren worden/werden slaan ze ook de hersens in, mag niemand wat van weten. Alleen om die bekrompen denkwijze terwijl er zoveel andere inteeltproblemen zijn, ook met gevolgen voor het welzijn is voor mij genoeg om nooit ook maar 1 stamboek fries te fokken.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:29

Ik zit niet in die Friezen fokkerij, wist wel dat een kol niet gewenst is, maar ze daarom afmaken is mij nieuw.

Fijn dat dit beestje een eerlijke kans krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:32

Anoeska27 schreef:
Wisten jullie dit echt niet? Ik dacht dat dat toch wel algemeen bekend was. Friezen met kol (of ergens anders wit) krijgen geen stamboekpapier en zijn dus niets waard. Dan spuiten ze ze liever af dan er kosten aan te maken.

Klopt en de voskleurigen ook helaas

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:36

Worden er nog veel vosjes geboren dan?Lijkt me best apart een vos fries.mooi zelfs.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:37

In het buitenland fokken ze nu wel met voskleurige Friezen, ik wist wel dat alles behalve puur zwart niet gewenst was bij het stamboek...