haflinger van de blekershoeve v. sturm

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marije1109

haflinger van de blekershoeve v. sturm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 20:08

Wie heeft er nog meer een haflinger uit deze bloedlijn en wat is zijn/haar karakter?

Mijn merrie layke is een pittig ding, maar wel erg op mij gericht!

Ben heel benieuwd want zie hier veel haflingers voorbij komen.....

Nicole288

Re: haflinger van de blekershoeve v. sturm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:58

FB -> HA

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 16:57

Niemand???

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:18

Ik heb een haflinger merrie gehad van Sturm, staat een foto in mijn profiel. Blekershoeve zegt me eerlijk gezegd niet zo veel.

Ze was wat eenkennig, en het heeft bijna een jaar geduurd voordat ze me echt helemaal vertrouwde, maar een hart van goud en ging voor je door het vuur. Kon er alles mee, letterlijk (:

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 22:22

Grappig lijkt qua type helemaal niet op mijn Layke, maar het gedrag is wel herkenbaar.
Blekershoeve is natuurlijk van de moeder, kan er verder ook weinig over vinden vandaar dat ik hier op zoek ben. Ik ben de enige bij mijn rijvereniging met een Haflinger, maar zijn zijn baasjes genoeg.....

Ik kan er nog niet alles mee, maar we doen ons best, volgende week Eper paardenvierdaagse, dus een goed begin!

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:38

Ze is heel donker van kleur, en had een grote zwarte vlek op een van de voorbenen. Heb mij laten vertellen dat de donkere kleur van Sturm komt, en kans dat de zwarte vlek ook van zijn kant komt. Heb ook ooit eens opgezocht waar hij staat, weet het niet meer precies uit mijn hoofd maar het was ergens in een Franstalig deel van België.
De moeder van mijn haflinger was Mariska, zo stond het in haar paspoort. Moedersvader is Marschal van de Klingelbeecke, op zijn beurt van Mehrwald. Moederlijn is van Väumirpa VIII. Gaat misschien wat te ver terug haha. Weet wel dat de fokker, meneer Laeven, destijds in Limburg woonde.

Wat leuk dat je mee doet aan de Eper paardenvierdaagse, zelf nooit aan mee gedaan maar al van verschillende mensen gehoord dat dat onwijs leuk is om te doen! Veel plezier alvast!