Hey ! Ik heb mijn merrie op 24/5 laten insemineren. Het had normaal op de 23ste moeten gedaan zijn maar door een communicatiefout kwam het zaad te laat aan. De dierenarts heeft het dan toch maar geinsemineerd (we zaten er nu toch mee) maar zei dat ze eigenlijk al af was. Ze hadden haar 's ochtends geinsemineerd en 's avonds zijn we eens gaan kijken en (ik heb niet fantastisch goed gekeken) zag ik toch dat haar staart wat naar boven stond en meende te zien dat ze toch nog hengstig stond. Mijn merrie is momenteel vrij mager en ze hebben mij gezegd dat er dan meer kans is dat ze toch nog drachtig word ookal is ze af. Nu kwam ik gisteren op de weide aan en zag dat ze heel duidelijk hengstig stond. Ze knipoogt niet vaak, maar gisteren wel, haar staart omhoog,.. Kortom: ze was duidelijk hengstig. Nu is mijn vraag: wilt dat zeggen dat ze zeker niet drachtig is ? Ze moet pas op 11/6 gescand worden maar aangezien ik dacht dat drachtige merries niet hengstig meer werden, wou ik het toch maar eens vragen. Dit is mijn eerste keer dus ik weet natuurlijk niet of dat bijvoorbeeld niets wil zeggen zo vroeg in de 'dracht'. En nu ik hier toch ben: ik heb papieren gekregen (duitse) die ik moet invullen en terugsturen (dekbewijs veronderstel ik ?), klopt het dat mijn dierenarts die moet tekenen ? Bedankt !
Peterina
Geplaatst: 28-06-13 12:48
Is de merrie nog gescand en is zij drachtig bevonden?
gini1521
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-13 13:55
Ja, ze is op 18 dagen drachtig gescand. Nu nog afwachten tot de scan op 6 weken
(Ps - is de communicatiefout in dit geval gemaakt door jouzelf, of door een ander bedrijf? Bij mij is het pakketje sperma ook niet op de juiste dag opgehaald door een fout tussen bedrijf en koerier, en ik zou graag willen weten of dit vaker is voorgekomen bij dit bedrijf omdat ik uitsluitend positieve reacties lees... zou ik per PB misschien jouw verhaal mogen ontvangen?)