Is mijn merrie drachtig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hurray

Is mijn merrie drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 20:28

Hallo,

Toevallig las ik laatst op bokt dat een hengst vanaf 8 maanden vruchtbaar kan zijn en na anderhalfjaar zijn ze zeker vruchtbaar, waardoor ik me toch wel zorgen begon te maken. Mijn pony heeft namelijk bij een bijna 2 jarige hengst gestaan, ik dacht dat dit geen kwaad kon en hij had ook nog geen echte hengstenstreken.
Ze heeft er één maand lang dag en nacht bij gestaan, toen ik er bij was is er niets gebeurd, maar ik weet natuurlijk niet wat er is gebeurd toen ik er niet bij was.
Nu staat ze alweer een maand op een andere stal, waar ze met 3 andere in de wei staat. Het is me opgevallen dat ze zich anders gedraagd, ook is haar buik aan de ene kant dikker en heeft ze een enorme eetlust, wat ze voorheen nooit had. Kan niet liggen aan te weinig eten, want er ligt de hele dag door hooi op de wei en elke avond krijgt ze een schep brok en meer dan genoeg beweging.

Ze is de maand dat ze bij de hengst staat hengstig geweest, deze maand ook weer, dit is wel heel kort achter elkaar geweest. Ik wil zelf graag een bloedonderzoek doen, om zeker te weten of ze drachtig is, helaas willen mijn ouders hier nog even mee wachten.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat mijn merrie drachtig is?

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:30

ff een da laten komen om te scannen. dan weet je het meteen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:12

Ze zou inderdaad drachtig kunnen zijn, even de DA laten scannen inderdaad (minimaal 18 dagen na laatst mogelijke dekdatum).
De "symptomen" die jij noemt heeft mijn merrie nooit gehad, en heb er ook nog nooit over gehoord zo snel na de dekking.

Hurray

Re: Is mijn merrie drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 22:22

We hebben de veearts wel al gebeld, die zei dat als ze eventueel drachtig zou zijn, de hormonen de opgeblazen buik veroorzaakte.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:00

ik heb wel zo een merrie,die echt meteen dikker wordt na bevruchting. Ook al een teken waaraan we het bij haar kunnen zien voor het scannen.
Is inderdaad een soort van opgeblazenheid,zoals mensen dat ook kunnen hebben als ze pas zwanger zijn.
Het kan heel goed,dat een bijna 2 jarige jouw merrie gedekt heeft..