Wat is nou reeël? / Wat zou jij hier nog voor betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hinkewal

Wat is nou reeël? / Wat zou jij hier nog voor betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 17:48

De paardenmarkt is de laatste jaren behoorlijk in elkaar gezakt. Prijzen zakken en zakken maar. Wat is op dit moment nog reeël voor een welsh jaarling hengstje? Sommige mensen vragen er 600.- voor anderen 400.- en een volgende 200.- en nog steeds worden ze niet verkocht. (Ga uit van een hengstje met paspoort, goede afstamming, gechipt, geënt enz) Wat zou jij nog voor een welsh hengstje van 1 jaar betalen?

liliekska

Re: Wat is nou reeël? / Wat zou jij hier nog voor betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:49

hhhmmm 750 ongeveer

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 17:53

liliekska schreef:
hhhmmm 750 ongeveer

Zoveel? Waarom raken mensen (zoals ik) hun hengstje niet kwijt? Even ter info. Hij is 1 jaar oud. Kruizing tussen welsh A en NWPR. Correct gebouwd, fantastische gangen een een super karakter. Hij kent alles wat een jaarling moet kennen! Ik hoef er echt geen hoofdprijs voor, maar om in ieder geval de dekkosten eruit te krijgen zou voor mij wel fijn zijn... Helaas heb ik alleen een aantal biedingen van 100.- gekregen (dekgeld was 250.-)

Afbeelding

Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:00

niet banketstaaf bedoeld, maar waarom heb je een veulentje gefokt als je weet dat dit tegenwoordig aan de straatstenen niet kwijt te raken is?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:01

Diaz schreef:
niet banketstaaf bedoeld, maar waarom heb je een veulentje gefokt als je weet dat dit tegenwoordig aan de straatstenen niet kwijt te raken is?

Hij is er nu al. :=
Denk dat het ongeveer rond de slachtprijs zit, dus erg weinig inderdaad.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:02

Diaz schreef:

Ik snap je vraag maar laten we nou niet steeds in verledentijd gaan kijken. Het is nu eenmaal gebeurd.
Ts wil weten hoe dit pony'tje kwijt te raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:04

Een welsh hengstje van 1 kan je eigenlijk niks mee. Niet beleerd, niet betuigd, nog lang niet vertrouwd met de kleine kindjes, kruising dus nog de castratiekosten er bij.

Dan vind ik 100,- nog behoorlijk reëel. 750,- is dat in mijn ogen echt niet.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 18:05

Diaz schreef:

Toen wisten we dat nog niet. Bovendien waren we toen nog wedstrijd ruiters. Wanneer we nu nog fanatiek waren in de sport was hij ook zeker niet weggegaan. Ik rijd alleen nog maar buitenritten met mijn fjordje en tinkertje. Hij past daar niet meer tussen helaas. Heb verder niet zoveel zin om alles nu precies te moeten uitleggen waarom hij weg moet, maar als ik dit had geweten hadden we geen veulentje gefokt :j

Zoals noukie en dieuwkee al zeggen. Hij is er nu, en ik heb echt van hem genoten het afgelopen jaar!

@ dieuwkee, wat vind jij een slachtprijs dan? (100 of 200 of 300?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:07

Ik denk dat je blij moet zijn met de biedingen die je hebt gehad en daar een goed tehuis uit kiezen.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 18:07

Judith_ schreef:
Een welsh hengstje van 1 kan je eigenlijk niks mee. Niet beleerd, niet betuigd, nog lang niet vertrouwd met de kleine kindjes, kruising dus nog de castratiekosten er bij.

Dan vind ik 100,- nog behoorlijk reëel. 750,- is dat in mijn ogen echt niet.

nee, dat 750.- hem niet wordt was mij ookal duidelijk (en dat hoeft ook helemaal niet hoor!) :)
Ik krijg nooit meer al mijn geld eruit, maar hem nu voor 100.- weg te gaan geven vind ik ook zo raar (of is dit gewoon de werkelijkheid?)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:09

Dat is helaas werkelijkheid en dat was het vorig jaar ook wel een beetje.

Slacht prijs zit op dit moment op 1,60 per kilo (vlees?) de nieuwe eigenaar moet hoe dan ook kosten gaan maken voordat hij 'nuttig' is en toch al snel minimaal 200,- aan castratiekosten maken.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:10

hinkewal schreef:
liliekska schreef:
hhhmmm 750 ongeveer

Zoveel? Waarom raken mensen (zoals ik) hun hengstje niet kwijt? Even ter info. Hij is 1 jaar oud. Kruizing tussen welsh A en NWPR. Correct gebouwd, fantastische gangen een een super karakter. Hij kent alles wat een jaarling moet kennen! Ik hoef er echt geen hoofdprijs voor, maar om in ieder geval de dekkosten eruit te krijgen zou voor mij wel fijn zijn... Helaas heb ik alleen een aantal biedingen van 100.- gekregen (dekgeld was 250.-)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ten eerste, het is een kruising. Ten tweede, het is een hengstje. Ten derde, het diertje is 1 jaar, een A-pony en kent niks wat ook maar interessant kan zijn voor een koper (het is altijd een gok, gaat het diertje fijn zijn als kinderpony, hoe groeit het dier uit?), voor een leuke prijs zijn er momenteel al beleerde pony's te koop, dus waarom een onbeleerd 1-jarig hengstje, wanneer je voor pak 'm beet 500 euro een beleerde pony kunt hebben waar je meteen mee aan de slag kan?

Ik denk dat 100,- tot 200,- momenteel heel reëel is. De markt wordt overspoeld met o.a. 0 tot 3 jarige A-pony hengstjes. Ik denk dat je echt geluk hebt wanneer je iemand vindt die 250 euro voor het diertje wil geven in de huidige markt.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 18:14

Judith_ schreef:
Dat is helaas werkelijkheid en dat was het vorig jaar ook wel een beetje.

Slacht prijs zit op dit moment op 1,60 per kilo (vlees?) de nieuwe eigenaar moet hoe dan ook kosten gaan maken voordat hij 'nuttig' is en toch al snel minimaal 200,- aan castratiekosten maken.

Voor 80.- kan je ze hier laten castreren. Wanneer nieuwe eigenaar dit wil, kan hij hier op ons risico worden gecastreerd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:14

Ik heb 7/8 jaar terug voor mijn A welsh hengstje jaarling (met papier) 225E betaald.
Nu kun je ze voor (veel) minder ophalen, en vaak worden ze op verzoek ook nog geruind.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:14

75 a 150 euro.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:15

Ik denk ook 100 -200.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:49

Ik betaal voor een goed hengstveulen, mits hij binnen de sectie gefokt is, met gemak 300 euro. Maar... dit is een kruising, voor een fokker niets waard en voor een gebruiker nog lang niets waard. 2 jaar opfokkosten voor je kunt gaan beleren, castratiekosten, want zo'n kleine pony blijft in de meeste gevallen geen hengst,... en dan moet alles nog goed blijven gaan gedurende die tijd.
Dat is de reden waarom je die jonge hengsten niet aan de straatstenen kwijt kan. Op papier betekent hij niets nl en voor de sport of recreatie ook nog niet. ik betwijfel zelfs of je op dit moment dekkosten eruit zal krijgen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:53

Als ik naar jouw advertentie kijk (heb de bovenste even gepakt) dan is de foto niet bepaald charmant te noemen. Dus ik kan me voorstellen dat mensen niet meer bieden dan dat. Ik zou eens goede foto's maken en dan een pakkende advertentie zetten. Denk dat dat al heel veel scheelt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:56

Diaz schreef:

Juist, ben ik mee eens, men blijft doorfokken.

Ik zou er 100 voor geven, want je kan er niet op rijden (te klein voor) en nog hengst en moet nog zeker 3 jaren groeien.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:58

mijn kruising jaarling heb ik voor 175,- verkocht.
nog een behoorlijk bedrag voor nu vond ik.
was al blij geweest als ik er 100,- voor had gekregen.
dit is momenteel een reele prijs

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:09

Ik ga mee met mijn voorgangers, voor het stamboek is hij niets waard en als kinderpony (dat heb je nu eenmaal in die maatjes) nog lang niet geschikt. Ik denk echt dat je in je handjes mag knijpen als je hem uberhaupt kwijtraakt. Als je hem echt kwijt wilt zou ik je meer richten op het vinden van een fijn huisje en de vraagprijs wat laten zakken. 250 Euro vind ik in de huidige markt nog steeds erg veel geld voor een kruising A-pony die bovendien ook nog gecastreerd moet. De markt is gewoon overspoeld helaas, genoeg leuke 5 jarige pony's uit deze categorie die maar ietsje meer kosten en 'gebruiksklaar' zijn. Dat is echt heel vervelend maar wel de realiteit vrees ik :\

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:15

ik zou je pony eens goed poetsen knotten en toileteren en dan foto's maken en opnieuw te koop anbieden
al je lopende advertentie's sluiten

denk dat het al veel scheelt als je er even een beetje tijd insteekt om hem knap op de foto te zetten aangezien jullie ook fotoshoots doen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:19

Sowieso foto's maken in de zomervacht, hier ziet die niet perfect uit in mijn ogen en hierdoor minder verkoopbaar/minder waard.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:20

Slachtprijs voor dit kleintje?
70 euro... niet meer, enkel misschien wat minder.

Je mag blij zijn met de biedingen die je krijgt vrees ik.

Zonde he?
tegenwoordig is het niet makkelijk meer je paard kwijt te raken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:25

Heel zwart wit gezegd, moet je een jong paard ofwel verkopen als die veulen is ofwel op driejarige leeftijd en dan al zadelmak gemaakt etc.
Jaarlingen en twenters verkopen echt slecht. Dan moet je echt al een dier hebben om vanachter over te vallen.
Daar komt nog eens bij dat die van jou een A-pony en een kruising en een hengst is. Op zich geen ramp, maar dat zijn niet de meest gewenste eigenschappen. Je hebt niet echt een doelpubliek, snap je?