Wie is mijn pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angel236

Wie is mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:06

Hallo allemaal,

Ik ben hier helemaal nieuw, dus ik weet niet hoe dit allemaal nog werkt.
Maar ik heb een pony genaamd Angel en in der paspoort staat helemaal niks.. De fokker/1e eigenaar is B.J.M VAN VLIER, maar ik heb op internet overal gezocht maar kwam helemaal nergens uit. Er staat in der paspoort alleen dat ze een donkere vos is. En haar naam. Vader en moeder zijn ook onbekend. Er staat wel in wat ze van haar moeder heeft, zoals haar witte sokjes etc. maar meer ook niet. Ze is geen slachtpaard, staat in der paspoort RIJPONY. Ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken.. Ik wil zo graag haar achtergrond weten, maar ik zoek nu al een halfjaar maar ik kom gewoon helemaal nergens. Alsjeblieft zou iemand mij kunnen helpen????? Ik weet het iig niet meer.

Talindos

Re: Wie is mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:08

Misschien kun je het stamboek is bellen, van het ras wat je denkt dat ze is als je daar een idee van hebt?

Angel236

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:10

Bij het stamboek staat ook onbekend, ik heb geen idee wat voor ras ze is. Veel mensen op stal noemen haar ''prullenbakken ras'' omdat ze van alles uitstraalt. ze heeft dingen van een arabier, een welsh zeggen mensen enz.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:11

Staat er geen adres bij de fokker?

Angel236

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:12

Nee helemaal niks.. :(

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:20

Kijk eens bij de aller eerste inenting die ze als veulen heeft gehad. Daar staat een stempel bij van de dierenarts die haar geënt heeft. Aan de plaatsnaam kun je in ieder geval afleiden uit welke regio ze waarschijnlijk komt.
Misschien dat de plaatsnaam in combinatie met de naam van de fokker iets oplevert?

Angel236

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 19:07

Bij de inenting staan alleen 2 stempels en dat zijn de stempels die ze bij mij op stal heeft gehad, dus kan daar jammer genoeg helemaal niks mee :( eerste was in 2012.. iig bedankt dat jullie me proberen te helpen!
Er moet toch iets zijn waarmee ik iets kan achterhalen???

Angel236

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 19:39

Wat er wel in het paspoort nog verder staat is; (op de eerste pagina) een certificaat van de KNHS met adres, telefoonnummer en mail. En bij signalement opgemaakt bij de moeder staat ook de plaatsnaam maar ook een stempel van KNHS en het adres en telefoonnummer.
Ik weet dus niet of de KNHS er iets mee te maken heeft met me pony. En of zij meer weten van haar? Want blijkbaar hebben ze wel de moeder en Angel samen gezien anders weten ze het signalement niet.

Misschien kunnen jullie me hiermee verder helpen??

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:00

Als ze meer hadden geweten dan had dat wel in het paspoort gestaan.
De KNHS is degene die (aan de hand van de chip) het paspoort heeft verstrekt.
Maar je kan er altijd een telefoontje aan wagen natuurlijk.

Angel236

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:06

oké bedankt, ik ga het uitproberen. wie weet lukt het. en anders nog meer ideeën?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:38

De vraag is ‘wat is mijn pony’?

Papierloos dus. Daarmee is eigenlijk je vraag beantwoord. Je zou dus de fokker moeten traceren wil je iets te weten te komen over de achtergrond/rassen die erin zitten. Waarschijnlijk is de vader niet goedgekeurd of onbekend en is er daarom alleen maar een paspoort opgemaakt en geen stamboekpapier.