Prijs veulenspuit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Prijs veulenspuit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 20:06

Wanneer er een veulen wordt geboren laat ik deze altijd even nakijken en krijgen ze een veulenspuit.
Zo ook dit jaar, maar dan door een andere DA als mijn eigen.
Was mooi makkelijk, ze moesten toch voor de koeien komen, en dan is het ook onnodig om 2x op 1 dag de DA op het erf te hebben.
Beiden kijken even in het bekje, luisteren naar het hartje etc.

Maar toen kwam de rekening............... :(

Mijn eigen DA rekent: € 21,- voorrijkosten
€ 20,- veulenspuit

DA die nu kwam rekent: € 26,- voorrijkosten
€ 19,- veulenspuit
€ 23,- kosten algemeen onderzoek

Een verschil van 200 %!!!
Het was geen foutje op de factuur, voor mij is de keuze dus gauw gemaakt.

Maar wat rekent jullie DA voor een veulenspuit, en zijn de verschillen echt zo groot?

VDB

Re: Prijs veulenspuit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:28

In de spuit zelf zit 1 euro verschil met je andere veearts. De vee-arts die nu bij jou gekomen is rekent misschien een vorm van consult. Heb je hem meerdere vragen gesteld zodat ie langer in je stal aanwezig was? Kan mij inderdaad voorstellen dat je je eigen veearts weer laat komen. ;-)
En je eigen veearts helpt ook bij jullie koeien. Jullie zijn dus vaste klant bij hem/haar en zal misschien niet zo moeilijk doen als ie 5 minuten langer advies geeft. ;-)

Mungbean

Re: Prijs veulenspuit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:42

Als je merrie goed ingeent is tegen tetanus is die veulenprik zelfs gewoon onnodig.
Er zijn steeds meer DA die het standaard niet geven.

Maar om op je vraag te antwoorden, een DA is behoorlijk vrij om te rekenen wat hij wil.
Bij de ene kliniek kost dezelfde operatie ook rustig 500 euro meer dan bij een ander.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:25

Geen idee wat er hier gerekend wordt, aangezien ik nooit een veulenspuit geef (wat hierboven gezegd wordt, veulenprik is niet nodig als de merrie netjes geënt is en het veulen biest heeft gehad, bovendien is het niets meer dan een vitaminenboost).
Maar hier komen ook verschillende praktijken op stal, voorrijdkosten en prijzen zijn verschillend. Verder heb je gewoon geluk dat je normale DA geen consult-kosten rekent, aangezien er wel degelijk onderzoek wordt gedaan (je geeft zelf al aan dat het veulen gechecked wordt).