Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
daarna kan je ook een foetusverzekering en veulenverzekering nemen. 0000 schreef:Ik denk dat als je het paard op de normale wijze verzekerd met in de verzekering opgenomen dat het dier als fokmerrie gebruikt wordt, dierenartskosten gewoon gedekt zijn, ongeacht of die voortkomen uit de dracht of uit iemand anders.
Bedenk wel dat dierenartskosten niet het worst-case-scenario zijn, spreek vooral van te voren ook af wat er gebeurt als merrie, veulen of beide komen te overlijden...
set_elkol schreef:de dracht is niet meeverzekerd, maar de dekking misschien wel? dekking is iets anders dan de dracht hede verzekering voor de dracht is voor de foetus, die heeft meer kans op 'schade' dan de merrie. De merrie is kwetsbaarder tijdens de bevalling en dekking.
ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe dat moet.Nicole288 schreef:De merrie verzekeren voor de dekking, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou niet durven zeggen of dat uberhaupt kan.
Een vruchtverzekering loopt door tot het veulen een aantal dagen oud is. Daarna moet je het apart verzekeren.
knollentuin schreef:ze zullen de risicos van het dekken en de dracht wel nemen in het pakket ,maar als de dekking niet lukt en de merrie is niet drachtig niet verzekeren nicole 288, zo lees ik het.
in de normale pakketten zit fokkerij niet inbegrepen, dan moet je inderdaad naar een aangepaste verzekering vragen.