Verzekering rondom dracht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LovesGitana

Verzekering rondom dracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 11:07

Beste allemaal,
Ik zit met een vraag over een verzekeringskwestie waar ik zelf niet helemaal uit kom.
Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, hoop ik dat iemand hier mij kan adviseren.

Kort even het verhaal:
Ik heb al 6 jaar een PRE bijrijd merrie. Nou zou ik heel graag een veulen van haar willen die dan van mij zou worden. Ik heb dit met de eigenaresse besproken en die ziet dit ook wel zitten.
Maar voordat ik hier serieus over na ga denken, wil ik bekijken hoe ik alles zo goed mogelijk kan regelen.

Ik zou heel graag willen dat de dracht goed verzekerd is, zodat als er wat mis gaat en de merrie/veulen heeft veterinaire hulp nodig, dat dit gedekt is. Zo hoeft de eigenaresse hier niet voor op te draaien, en heb ik geen hele hoge onvoorziene kosten.
Nou heb ik op internet gezocht naar verzekeringen, maar ik kan nergens een verzekering vinden die de dierenarts kosten rondom een dracht dekt. Ik zie alleen Foetus-verzekeringen waarbij je bij dood van het veulen het dekgeld terug krijgt etc, hier ben ik echter niet naar op zoek. Ik hoef het dekgeld niet persee terug, zolang de eventuele dierenarts kosten voor het veulen en de merrie maar gedekt zijn.

Als ik dit niet op een goede manier kan regelen, dan ga ik er sowieso niet aan beginnen.

Ik hoop heel erg dat jullie me hierbij kunnen helpen. Andere tips en opmerkingen/aanmerkingen zijn ook altijd welkom!

Erg bedankt alvast!

Set_Elkol

Re: Verzekering rondom dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:10

Ik denk dat je dan de merrie zelf moet verzekeren, omdat er tijdens de dekking nog geen sprake is van een veulen. Als de merrie tijdens de dekking beschadigd raakt moet zij verzekerd zijn denk ik :) daarna kan je ook een foetusverzekering en veulenverzekering nemen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:12

Ik denk dat als je het paard op de normale wijze verzekerd met in de verzekering opgenomen dat het dier als fokmerrie gebruikt wordt, dierenartskosten gewoon gedekt zijn, ongeacht of die voortkomen uit de dracht of uit iemand anders.

Bedenk wel dat dierenartskosten niet het worst-case-scenario zijn, spreek vooral van te voren ook af wat er gebeurt als merrie, veulen of beide komen te overlijden...

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 11:19

0000 schreef:
Ik denk dat als je het paard op de normale wijze verzekerd met in de verzekering opgenomen dat het dier als fokmerrie gebruikt wordt, dierenartskosten gewoon gedekt zijn, ongeacht of die voortkomen uit de dracht of uit iemand anders.

Bedenk wel dat dierenartskosten niet het worst-case-scenario zijn, spreek vooral van te voren ook af wat er gebeurt als merrie, veulen of beide komen te overlijden...

Bedankt voor je tip, helaas zie ik steeds bij die verzekeringen staan dat de dracht niet is mee verzekerd bij een aanvullende ziektekosten verzekering.

Natuurlijk is het worst-case-scenario dat zowel merrie als veulen overlijden. Dit zou verschrikkelijk zijn. Maar bij zo goed als elke basisverzekering zit een overlijdensverzekering, zodat als dit gebeurt de eigenaresse sowieso de waarde van de merrie in geld terug krijgt. Natuurlijk dekt dat niet het emotionele verlies, maar dat kan je nooit dekken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:20

de dracht is niet meeverzekerd, maar de dekking misschien wel? dekking is iets anders dan de dracht he :) de verzekering voor de dracht is voor de foetus, die heeft meer kans op 'schade' dan de merrie. De merrie is kwetsbaarder tijdens de bevalling en dekking.

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 11:25

set_elkol schreef:
de dracht is niet meeverzekerd, maar de dekking misschien wel? dekking is iets anders dan de dracht he :) de verzekering voor de dracht is voor de foetus, die heeft meer kans op 'schade' dan de merrie. De merrie is kwetsbaarder tijdens de bevalling en dekking.

Ja dat begrijp ik, maar ik wil het liefst zowel de dekking als de dracht verzekerd hebben. Bij een ziektekosten verzekering wordt zowel de dekking als de dracht uitgesloten (tenminste, dat zie ik bijna bij elke verzekering erbij staan). Bij de foetus verzekering is alleen de foetus gedekt voor overlijden, maar dus ook niet de kosten die je hebt als er met de merrie iets gebeurt tijdens de dracht.

Sorry kan het niet zo goed uitleggen misschien, maar ik zoek gewoon een verzekering die het hele proces goed dekt, dus zowel de dekking als de dracht en ook de 1e dagen van het veulen, daarna krijgt het veulen natuurlijk een eigen verzekering.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:28

Ik snap je hoor, je wilt de merrie verzekerd hebben gedurende het hele proces :) ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe dat moet.
hier kan je misschien een klein beetje uithalen:

[KS] Veulen verzekeren, wel of niet?

gaat in de laatste post ook over de merrie.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:44

De merrie verzekeren voor de dekking, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou niet durven zeggen of dat uberhaupt kan.

Een vruchtverzekering loopt door tot het veulen een aantal dagen oud is. Daarna moet je het apart verzekeren.

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 22:16

Nicole288 schreef:
De merrie verzekeren voor de dekking, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou niet durven zeggen of dat uberhaupt kan.

Een vruchtverzekering loopt door tot het veulen een aantal dagen oud is. Daarna moet je het apart verzekeren.

Bedankt voor je reactie, jammer dat niemand hier iets van weet.

Toch gek dat kennelijk bij iedereen waar iets mis gaat met de dracht/bevalling, dit uit eigen zak moet betalen.
Had echt verwacht dat sommige ziektekostenverzekering dit wel zouden dekken.

RaymondP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:01

Heb je al geprobeerd wat verzekeraars gewoon te bellen?
Misschien zijn ze bereid een verzekering aan te passen naar jouw wensen.

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 10:09

RaymondP schreef:
Heb je al geprobeerd wat verzekeraars gewoon te bellen?
Misschien zijn ze bereid een verzekering aan te passen naar jouw wensen.

Dit gaat inderdaad mijn volgende stap zijn, hoopte alleen dat iemand hier al ervaring mee had.
Bedankt voor je advies!

RaymondP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:59

Geen probleem.
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst dus hoop dat je dat nog even laat weten.

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 20:02

RaymondP schreef:
Geen probleem.
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst dus hoop dat je dat nog even laat weten.

Zal ik zeker doen!

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 11:06

Inmiddels heb ik verzekering Hippo aan de telefoon gehad. Zij konden me toch een verzekering aanbieden waar de dracht bij in zit. Ik krijg nog alle informatie thuis gestuurd, maar ik ben hier heel opgelucht door.
Ik heb ook nog andere verzekeringen gemailt, maar hier heb ik nog geen antwoord van ontvangen.
Bedankt voor jullie hulp in iedergeval!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:08

De dracht wel, maar nu ben ik benieuwd naar de dekking? Dat zullen ze niet meenemen?

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 11:13

Nicole288 schreef:
De dracht wel, maar nu ben ik benieuwd naar de dekking? Dat zullen ze niet meenemen?

De man die ik aan de telefoon had zei dat de dekking ook meegenomen wordt. Nu nog even wachten wat er op papier staat, maar in principe zijn alle dierenartskosten rondom het hele proces gedekt!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:13

ze zullen de risicos van het dekken en de dracht wel nemen in het pakket ,maar als de dekking niet lukt en de merrie is niet drachtig niet verzekeren nicole 288, zo lees ik het.
in de normale pakketten zit fokkerij niet inbegrepen, dan moet je inderdaad naar een aangepaste verzekering vragen.

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 11:16

knollentuin schreef:
ze zullen de risicos van het dekken en de dracht wel nemen in het pakket ,maar als de dekking niet lukt en de merrie is niet drachtig niet verzekeren nicole 288, zo lees ik het.
in de normale pakketten zit fokkerij niet inbegrepen, dan moet je inderdaad naar een aangepaste verzekering vragen.

Klopt helemaal!