Hengst Revel paul jones

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Hengst Revel paul jones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 12:45

Hallo,
ik ben opzoek naar meer informatie over de hengst Revel paul jones
Hij is namelijk de opa van mijn paardje en ben benieuwd of jullie misschien ook afstammelingen van hem hebben of meer over hem weten.
Als je een afstammeling zouden hebben, een foto zou leuk zijn <3 ben heel erg benieuwd namelijk :D

Dit is mijn merrie (ik weet dat ze geen volle welsh is maar mag wel ingeschreven worden bij het part-bred België) :

Afbeelding

Afbeelding

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:28

balance
Moderator Over Paarden

Re: Hengst Revel paul jones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:31

Hier dus een slotje ;).

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 19:11

Ik had eigenlijk graag nog wat meer informatie over deze hengst gevonden en het laatste topic dateert al van 2009, dus zo'n 6 jaar oud al, dacht dat er nu meer informatie zou komen

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:03

4 jaar oud lijkt me ;)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 13:45

oja :D telfoutje, hoopte dat er nu wat meer informatie zou zijn want vind heel erg weinig over hem

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:27

Revel Paul Jones is een heel bekende hengst. Hij is ooit hengstenkampioen geweest op de grootste Welsh pony keuring van de wereld, de Royal Welsh show. Zijn vader heeft ook in Nederland gestaan. Een 3/4 zus, Revel Humming Tune was ooit nationaal kampioene. De moedersvader van Paul Jones, Rondeels Pen-Gwyn is in Nederland geboren en is via Wales naar Australië en Nieuw-Zeeland verhuisd. Ook Pen-Gwyn won op de Royal Welsh show.

Revel Paul Jones is als veulen geïmporteerd door Piet Geelen, toen verkocht naar Jan Bouwmans van stal Biesdeel. Die heeft er vrijwillig afstammelingen mee getoond, waarop de hengst een positief advies meekreeg. Bouwmans verkocht hem naar Arthur Spronken (Varpullan), die hem vrij snel verkocht aan Marinus Kanters omdat Paul Jones niet het door Arthur gewenste type fokte. Marinus Kanters verkocht hem later weer door aan Henri Leeuwenhaag van stal Shamrock.

Paul Jones fokte vele toppers, Shamrock Sweetlife Cordelia is daar een heel goed voorbeeld van, die is ook nationaal kampioene geweest. Er zijn er veel meer.

Toen Paul Jones de destijds verplichte afstammelingenkeuring deed werden nagenoeg alle afstammelingen getoond. De veterinair maakte een constatering over "vermoedelijk erfelijke minder gewenste eigenschappen", waardoor het advies "niet aanhouden" is gegeven. Sindsdien is Paul Jones ingezet onder Engelse licentie, geloof ik.

Ik heb begrepen dat Paul Jones inmiddels is overleden (hij was geboren in 1987, dus hij zou anders nu 26 zijn).