Afstand balkjes/cavaletti bij Shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Edel_wijs

Afstand balkjes/cavaletti bij Shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 20:15

Aangezien ik de achterhand van m'n Shet wat meer wil trainen, ben ik af en toe bezig met balkjes draven. Uiteindelijk wil ik ook wat meer cavaletti-werk gaan doen (als ik m'n broertje zo gek krijg dat ie wat cavaletti voor me maakt :P ).
Maar nu vraag ik me af... wat is ongeveer de juiste afstand voor een Shet? In boeken/op internet wordt uitgegaan van een groot paard en ik kan zelf zo één, twee, drie niet inschatten of ik het goed neerleg. Ik doe het altijd maar een beetje op gevoel nu...

JudithO

Re: Afstand balkjes/cavaletti bij Shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:12

Ik doe het ook altijd op gevoel, beetje passen en meten en kijken waar je shet dan het beste bij loopt.
Voor mijn merrie van 99cm heb ik de balken 3 voetstappen uit elkaar (dus voeten strak voor elkaar zetten).

nanoukxxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:53

ik heb mijn shet eens gelongeert, en toen heb ik de balken echt heel dicht op elkaar gelegd, en steeds even gekeken wanneer hij goed uitkwam.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:27

voor longeren met balkjes of in-uitjes maken voor lijnen trekken in t zand en dan balken neerleggen, dan kijken hoe ze uitkomen..

MHS

Re: Afstand balkjes/cavaletti bij Shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:39

geoon even kijken wat de juiste afstand is, dit zal nl ook erg afhangen van de grootte van je pony en zijn beweging.
wat ik ook vaak doe is de cavaletti's in een waaier leggen, je kan dan binnen is beginnen en je paard steeds verder naar buiten laten lopen waardoor hij steeds grotere passen zal moeten maken.