Hengst voor Landfrieden X Ramiro Z

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Hengst voor Landfrieden X Ramiro Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 17:46

Heeft iemand een leuk idee voor deze merrie, Landfrieden X Ramiro Z?

Ze is 1.78 dus meer maat is absoluut niet nodig. Haar oma fokte groot dus dat zit zeker in deze lijn. Onderhand zit er iets meer bovenlijn op en wat minder spek en buik. Ze heeft een goede galop en haar draf zou nog wel wat meer schwung mogen hebben. Ze is koel en heel braaf dus er zou een iets "bloederige" hengst op kunnen. Ik zou een goed gebruiksvriendelijk paard willen waar ik fijn op kan rijden. Ik houd van een sprongetje en een paard wat correct gebouwd is en het liefste geen enorme vos factor, ik geloof dat de moeder geen vossen heeft voortgebracht en ze was heel erg donkerbruin :D

Ik zou zeker haar type bouw terug willen zien en echt een lijn willen die mooi voortborduurt op haar papier. Ik wil haar graag volgend jaar pas dekken maar ik ben niet meer zo thuis dus dan heb ik even wat meer namen dan dat ik zelf maar eindeloos zit te googelen...

Even een kiekje van madame... Op de site www.demeerhoeve.com onder het kopje nakomelingen zie je foto's van mijn merrie in een betere conditie. We zijn er nog lang niet (onderstaande foto is ook alweer een jaar oud) maar dat gespierde lijf is wel ons uitgangspunt natuurlijk ;-)

Afbeelding

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken. Ook zou ik graag tips willen waar ik op moet letten, wat er verbeterd moet worden etc. Ik ben echt een dummie in fokkerswereld maar ik vind dit zo'n fijne merrie die zo'n goede oma heeft gehad dat ik toch graag een veulen van haar wil. De ruimte is hier aan huis om het veulen te houden dus ook daar is over nagedacht.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:17

Desperados zou de lijn mooi aanvullen met de niro - wolkenstein II ( Weltmeyer ) - Matcho AA - Pik Köning

http://www.gestuet-sprehe.de/deckhengste/desperados/

http://www.youtube.com/watch?v=QgvDt5fHU34

Jou merrie heeft genoeg maat , maar toch in verhouding een iets te kort voorbeen in verhouding met achterbeen en een wat steile schouder. Kijk eens op google onder Desperados Nachkommen.

De hengst vererft meer lengte in het voorbeen en helpt je denk ik ook van de wat steile schouder af.

Elisa2

Re: Hengst voor Landfrieden X Ramiro Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:18

Heb je een linkje naar haar afstamming? en je wilt een allround paard?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 09:30

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:10

Dan zou ik kijken naar een goede allround hengst..wat weleens een optie zou kunnen zijn is de hengst Diarado.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:12

Het is jammer dat je geen vos wilt want anders zou ik zeggen Quattro B..die fokt heel veel lossigheid door en goede bewegers.Ook voegt hij bloed toe..maarja het is een vos.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:23

Een vriendin van mij heeft net een veulen van Desperados. Een prachtig veulen en vanaf het begin een makkelijk karakter.

Holstman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:01

Wil je een bekende vererver of mag het een jonge hengst zijn?
In de reeds genoemde Diarado & Quattro B(absoluut) kan ik me zeker vinden.
Verder dacht ik aan Mighty magic en Black jack.
Mighty magic is een 3/4 volbloed waar ze in Duitsland hoog van oplopen.
De hengst is zeer getalenteerd voor zowel springen als dressuur en gezien zijn afstamming en capaciteiten wordt hij uitgebracht in de eventing.
Black Jack is eerder een persoonlijk aanvoelen.
Ik denk dat het in de toekomst een allround vererver kan gaan worden.
springt goed, mooie bewegingen en een uitermate mooi model.
Bovendien heeft ook hij Heraldik xx als grootvader.
Daarnaast zit je voor een allrounder altijd goed bij de Argentinus zonen alleen moet je dan oppassen dat je er een niet te klassieke zoon uitkiest.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 10:25

Heel erg bedankt voor jullie ideeën! Wat zou het uitmaken als ik een klassieke hengst kies of een jongere hengst? Omdat je oudere hengst zichzelf heeft bewezen?

Echt leuke hobby begint dit te worden!! :D

Holstman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:20

Van een oudere hengst weet je meestal hoe de nakomelingen zijn(karakter/verschijning/prestaties)
Bovendien kan je dan meestal nakomelingen van verschillende leeftijden gaan bekijken.
Een jonge hengst daarentegen die heeft meestal nog geen(als hij pas gekeurd is) of maar een paar jaargangen nakomelingen rondlopen.
Dus de groep nakomelingen en de gegevens die bekend zijn over hen zijn automatisch kleiner bij een jonge hengst.
Opgepast met de term klassiek bedoel ik niet oud maar klassiek van lichaamsbouw.
Argentinus stond erom bekend een wat, hoe zal ik het verwoorden; "grovere" bouw door te geven.
Het was ook een echte allroundvererver.
Je zou kunnen kiezen voor één van zijn zonen.
Ter illustratie; Quattro B is ook een al wat oudere hengst maar fokt minder klassiek door dan argentinus op model(vind ik toch)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:55

Voor een allround paard met topkarakter, Royaldik... Royal Diamond x Caramel xx (uit de volle zus van Heraldik xx).

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 17:40

Heel erg bedankt voor jullie tips en uitleg! Ik heb nu echt een beginnetje in "hoe fok je een paard"