Ze is 1.78 dus meer maat is absoluut niet nodig. Haar oma fokte groot dus dat zit zeker in deze lijn. Onderhand zit er iets meer bovenlijn op en wat minder spek en buik. Ze heeft een goede galop en haar draf zou nog wel wat meer schwung mogen hebben. Ze is koel en heel braaf dus er zou een iets "bloederige" hengst op kunnen. Ik zou een goed gebruiksvriendelijk paard willen waar ik fijn op kan rijden. Ik houd van een sprongetje en een paard wat correct gebouwd is en het liefste geen enorme vos factor, ik geloof dat de moeder geen vossen heeft voortgebracht en ze was heel erg donkerbruin
Ik zou zeker haar type bouw terug willen zien en echt een lijn willen die mooi voortborduurt op haar papier. Ik wil haar graag volgend jaar pas dekken maar ik ben niet meer zo thuis dus dan heb ik even wat meer namen dan dat ik zelf maar eindeloos zit te googelen...
Even een kiekje van madame... Op de site www.demeerhoeve.com onder het kopje nakomelingen zie je foto's van mijn merrie in een betere conditie. We zijn er nog lang niet (onderstaande foto is ook alweer een jaar oud) maar dat gespierde lijf is wel ons uitgangspunt natuurlijk
Alvast bedankt voor het lezen en meedenken. Ook zou ik graag tips willen waar ik op moet letten, wat er verbeterd moet worden etc. Ik ben echt een dummie in fokkerswereld maar ik vind dit zo'n fijne merrie die zo'n goede oma heeft gehad dat ik toch graag een veulen van haar wil. De ruimte is hier aan huis om het veulen te houden dus ook daar is over nagedacht.