Bamako de Muze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Axmar

Bamako de Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 18:37

Bokkers,

1)Is er iemand die iets meer weet over de vererving van Bamako de Muze?

2) Een beroepsfokker vertelde me dat de moederlijn van de hengst zeer belangrijk is bij de keuze van een hengst?

Kunnen jullie me helpen bij deze 2 vragen aub?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:55

Bamako is nog vrijwel jonge hengst maar laatste tijd wel veel gebruikt. Bij gebruikt van Bamako is belangrijk dat de moederlijn van de merrie maat vererft.

MOederlijn is belangrijk omdat die vaak een beslissende factor heeft op het ontwikkeling van het veulen. bv. als de moederlijn altijd kleine paarden geeft zal het veulen dan ook in grootste gevallen klein blijven. Soms kan het vaderdier het wel verbeteren.

edit: dit forum moet bij FAM staan

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:50

Bamoko, fijn springen (met alle respect voor de amazone, maar onder een heel gewone ruiter, het is Deusser niet, zegt veel over de kwaliteit van het paard), geweldig bloed, een manegepaard op gebied van exterieur. Volgens mij heb je een chique merrie nodig.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:19

B amako is 12 jaar en presteert momenteel op niveau 150. Hij komt uit één van de beste merriestammen van België, hieruit komen tal van 150-160 paarden. Hij is zelf niet van de mooisten, maar ik heb er reeds verschillende knappe afstammelingen van gezien. Ook de kampioen van de BWP keuring dit jaar stamt af van B amako.

Nicole288

Re: Bamako de Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 01:29

EHK -> F-AM

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:57

Carri schreef:
B amako is 12 jaar en presteert momenteel op niveau 150. Hij komt uit één van de beste merriestammen van België, hieruit komen tal van 150-160 paarden. Hij is zelf niet van de mooisten, maar ik heb er reeds verschillende knappe afstammelingen van gezien. Ook de kampioen van de BWP keuring dit jaar stamt af van B amako.

sinds Lummen 1.60 *\o/*

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:02

merelhof schreef:
Bamoko, fijn springen (met alle respect voor de amazone, maar onder een heel gewone ruiter, het is Deusser niet, zegt veel over de kwaliteit van het paard), geweldig bloed, een manegepaard op gebied van exterieur. Volgens mij heb je een chique merrie nodig.

overdrijven is ook een vak blijkbaar :+ geef mij die manegeknol maar
Afbeelding
en wat betreft de amazone , doe mij maar zo'n natuurlijke amazone dan komen de kwaliteiten van de hengst des te meer naar boven ipv die dikke profs alla Deusser, Beerbaum , poedersuiker etc
Bovendien denk ik niet dat je Karline moet onderschatten ..getuige elke hengst die ze toch tot een mooi niveau kan brengen :Bamako , Elvis en kijk nu maar naar Fantomas :9
TS : ik heb 2 bloedmooie nakomelingen van Bamako op stal ( beide moeders wel correcte , mooie merries)

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:55

als je hem in een inrijpiste ziet lopen is het nu niet echt een beauty, maar ik geloof best dat je er chique nakomelingen van hebt, maar op een klassieke merrie zou ik hem niet direct zetten. Dat Karline goed rijdt trekt niemand in twijfel, en ik hou meer van haar mannier van paarden er te brengen dan vele anderen. Heb je eigenlijk fantomas al gebruikt?

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:19

Ik vind Bamako ook toppie. En geef mij die klassiekere paarden maar. Die vallen tenminste niet om als het eens waait :+ :D

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:08

En dan lachen als ik zeg dat ik graag bonkies heb :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:13

vind Bamako totaal geen bonk ..en er zit een heel bloederige Jalisco achter en daar fokt ie ook naar vind ik

Axmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 17:10

Met wat geluk kunnen we uit onze Wandor x Kashmir merrie 2 vruchtjes bij de draagmerries inplanten. 2 Bamako's volgend jaar!?!?

Geeft Bamako maat door? Onze merrie is zelf 1m68.
Weet niet of hij sterk vererft of niet? Of hangt dit van de merrie af? Of toeval?

Axmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 21:29

@ Besita: hoe is het met uw 2 Bamako veulens? Hebben ze al eens een sprongetje genomen? Hebben ze maat genoeg?

Gr