Het zijn nog vage plannen. Maar ik wil eigenlijk super graag een keer een veulen van mijn merrie.
1 probleem is dat ze lastig dragend is te krijgen. Ze heeft ooit een keer een veulen gehad. Maar ik wil haar ook graag in de sport houden, het gaat nu net zo lekker
Met een beetje googelen kwam ik uit via embryotransplantatie, want zo kan ik haar gewoon blijven uitbrengen.
Mijn merrie zou dan geinsemineerd worden door het sperma van een hengst. Na enkele dagen spoelen ze deze embryo uit de merrie.
En plaatsen ze deze in de draagmerrie.
Aan de transplantatie zelf zit je al op zo'n 2000 euro excl. dekgeld hengst. En dan komen nog de kosten van de draagmerrie erbij. Graag hoor ik wel jullie ervaringen. Het is natuurlijk goedkoper om via een particulier te gaan zoeken.
Maar dan moet alles wel goed zwart op wit staan.
Wie heeft ervaring bij welke kliniek? Hoe is het gegaan bij jullie? Hoeveel waren jullie intotaal kwijt?
Hoor graag alleen verhalen van mensen die er ervaring mee hebben, en niet denken er verstand van te hebben.
Groetjes,
zal even zoeken welke bokker het was
dat is net waar ze aan verdienen ..aan de enkel de huur vd draagmerrie houden ze weinig over lijkt me