Aangezien ik er geen fatsoenlijk topic over kon vinden, open ik een nieuwe.
Morgen ga ik een tweedehandse Pirouette ophalen. En dat mag echt in de krant, want ik gil al 4 jaar dat ik nóóit een tweewieler wil hihi. Ik men nu een jaartje met Iejoor(84cm) en mijn ongeveerde vierwieler. Maar de ritjes op het asfalt beginnen toch een beetje saai te worden, dus ik zocht iets waarmee ik door de (harde) zandpaden kon komen. En zodat ik natuurlijk ook fatsoenlijk in de bak kan rijden.
Ik heb 0,0 verstand van sulky's, ik ben er dus ook nog steeds een beetje huiverig voor. Ik maak me enorm zorgen of ik het ding wel in balans ga krijgen, dus ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen.
Daarnaast ben ik natuurlijk benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele foto's!
Bedankt! Ik heb 'm vanmorgen opgehaald, en natuurlijk heb ik ook al een testritje gemaakt hihi. Helaas zijn wel mijn burry's te lang, of mijn strengen te kort haha. Ik kan dat pinnetje aan het uiteinde van de burry niet gebruiken als stophaakje, bij de lichtogen. Dus dan schiet de sulky naar voren.. Daar moet ik nog even iets op verzinnen.
SandraWierda
Geplaatst: 13-05-13 12:23
leuk beestje. Oh wat ben ik jaloers als ik al die shetjes voor de kar zie
Hey, Overgestapt zie ik? Ziet er leuk uit hoor! Veel plezier ermee
crazyshar
Geplaatst: 25-06-13 20:50
hoihoi,
heb je toevallig een handleiding zitten bij jullie sulky? vriendin van mij heeft hem nieuw gekocht en zit er nu momenteel mee op stal, en komt nu tot de ontdekking dat er dus geen handleiding bij zit.
Crazyshar, er zit bij mijn weten geen handleiding bij, alleen voor het monteren van de remmen (die ik overigens ook niet heel duidelijk vond). Verder gewoon een goed plaatje van een pirouette erbij gepakt en toen zelf een beetje goed gekeken hoe alles moest!
ok heb je verder nog tips die ik kan doorgeven via de telefoon? aangezien ik nu dus voor haar op internet aan het zoeken ben en zij op stal zit met haar vader en de sulky haha
[AR] [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic Op pagina 7 / 8 staat wat over de bouten/moeren die je gebruikt vooraan bij de bevestiging van het lamoen, eventjes in de gaten houden als ze ermee gaan rijden of die goed blijven zitten.
Verder zou ik gewoon goed naar voorbeeldplaatjes van internet kijken, daar ben ik ook veel wijs van geworden als ik even niet wist hoe ik iets moest bevestigen.
Het is eigenlijk best makkelijk! Het heeft een paar jaar geduurd voordat ik het aandurfde, maar het viel allemaal best mee. Als je lamoen maar goed in balans hangt! Je ziet wel eens dat de lamoen lager is aan het schoftje dan aan de kar, dus dan hangt de sulky op je pony. Je moet er gewoon op letten dat dat vooral niet gebeurd.