Ik ben er wat vroeg bij, maar ik vind het leuk om rustig rond te kijken en wie weet hebben jullie dé tip! Ze zal eerst nog even in de wedstrijden uitgebracht worden.
Info merrie:
Summer
Appaloosa
Ouders onbekend
4 jaar
154 meter
Verbeterpunten:
Hals (mag langer)
Galop (moet sterker en groter)
Ze is lichtelijk overbouwd. Dit kan natuurlijk aan haar leeftijd liggen maar wij denken dat het zo blijft. Ze zou dus meer bergop mogen.
Ze is een matige springer. Maar aangezien we toch voor de dressuur met haar gaan is dit niet zo belangrijk.
Goede punten:
Ze is mooi rondgeribt. Hierdoor pas ik er met mijn lange benen er nog goed op. De hengst moet dus ook massa mee geven. Het veulen moet niet ieler of kleiner worden dan de merrie.
Ze heeft ook een zeer nuchter karakter. Ook is ze altijd voorwaarts en staat erg goed aan de hulpen. Een iets rillerige hengst is geen probleem
Haar draf is goed en haar stap is correct. Mag misschien meer ruimte hebben maar hier kan ik me ook op verkijken aangezien ik vooral grote paarden gewend ben
Haar kleur is natuurlijk een dikke pluspunt. Het is niet zo dat we perse een appaloosa veulen willen. Maar een bijzonder kleurtje heeft toch sterk de voorkeur. Wildkleuren, valk, bont, appaloosa, etc.

Barst los
Convenans? Die was ik nog niet tegen gekomen. Een gribaldi dus
Maar goed. 160 is helemaal prima, mits hij ook groot ramig / breed is.