Welk merk zadel heeft de beste pasvorm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shetjeIris

Welk merk zadel heeft de beste pasvorm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 21:03

Hallo allemaal, mijn naam is Els en ik ben sinds kort de eigenaresse van shetje Iris. Ik heb twee dochtertjes van 5 en 7 jaar die graag een ritje op Iris zouden willen maken.
Ik heb nu een ouder model Wintec zadel voor haar, maar die is iets te lang voor het mooie. Er was ook een leren zadel bij, maar die vind ik vrij zwaar.
Ik ben dus op zoek naar een lichtgewicht zadeltje met handgreep en een goede pasvorm. Ik ben me er van bewust dat dit per shetlander verschillend zal zijn, maar is er iets nuttigs te zeggen over de pasvormen van de zadeltjes die nu op de markt zijn?
Waar hebben jullie je keuze op gebaseerd?

JudithO

Re: Welk merk zadel heeft de beste pasvorm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:28

Ik heb zelf de Norton Rexine Junior en Benjamin voor mijn Shetlanders.
Deze liggen beide erg goed en worden zonder staartriem gebruikt. Dit heb ik nog niet eerder bij shetzadels meegemaakt.
Wat past is natuurlijk altijd verschillend, wat jij al zegt. Maar je zult toch wat dingen moeten proberen voor je weet of iets past of niet.
Zo heb ik dat ook gedaan, nadat ik eerst wat ervaringen op internet (bokt voornamelijk) had opgezocht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:14

Ik ben niet echt fan van de meeste shetzadeltjes. Valt me op dat die vaak te smal zijn en te lang. Zelf heb ik tot nu toe alleen nog maar plezier gehad van de barefoot kids. Maar dat is een vrij prijzig zadel. De wintex kids heb ik ook nog wel goede verhalen gehoord.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:29

Pinokiozadels heb ik ook geen goede ervaringen mee. Liggen vaak belabberd en gaan niet lang mee. En nee, ik doe er geen gekke dingen mee.
De Norton Rexines liggen beide heel goed, zijn ook niet te lang.
Wintec kids heb ik ook veel goede verhalen van gehoord.