alleen heb ik altijd op een stal gestaan met veel hengsten die dus ook voorbij haar box kwamen en was ze dus constant hengstig. Nu sta ik op een stal zonder hengsten en heb ik haar nog niet hengstig gezien... ga denk ik maar ff een ruintje van t land af halen om te kijken hoe ze op hem reageerd..
Artrose hoeft niet altijd een reden te zijn om het niet te doen.. Uiteraard is er een verschil tussen een paardje met ernstige genetisch bepaalde artrose of bv paarden met lichte artrose, ontstaan door jaren verkeerde belasting..
Genetisch is het waarschijnlijk ook niet, maar wil liever niet dat ze te zwaar wordt.
enjoy86
Geplaatst: 23-05-13 16:46
ik heb mijn (vorig jaar) 19jarige merrie vorig jaar laten dekken. Ze was in goede conditie en had had meerdere veulens gehad (en dus zou het geen probleem moeten zijn) Ze heeft een zware dracht gehad met 3 keer koliekverschijnselen waarbij da s'nachts terug is moeten komen. Wij waren er dan ook uit, na dit veulen is het goed geweest, dan gaat ze met pensioen (het zou het eerste veulen bij ons zijn) Helaas is 2weken gelden tijdens de bevalling merrie en veulen gestorven. Dit hoeft natuurlijk niks met haar leeftijd te maken hebben, maar ik zelf zal het nooit meer aandurven (met een merrie op leeftijd)