Nu ik zit met een twijfel rond zadels op dit moment en hoop dat bokt mij tips kan geven. Even een situatie schets van nu:
Boomloos stella zadel met vps rij ik nu mee. Deze heeft de breedste pommel en een ideale singel.
Maar ik zou geen topic openen als ik hier zonder problemen mee rond rijd, deze schuift in een goede galop naar voren bij normaal aansingellen.
Aan de singel ligt het niet en aan de pommel ook niet. Enige dat ik nu verdenk is dat het dekje te glad is. Bij extreem singelen blijft het wel liggen in de galop (lees: rekker en rolgespen misbruiken, vandaag 1x getest na opnieuw opzadelen) doe ik anders niet. Nu weet ik echt niet wat ik hier mee moet doen, echt niet. Heb al gedacht aan een slip pad onder leggen en kijken of het beter is. Wat denken jullie ?
Heb ook al gedacht naarst die anti slip om een western pad omdat ik eigenlijk wil een western zadel hebben voor tink lief.
Nu ik ben aan het sparen om een zadel te laten aanpassen op hem. Liefst een western zadel maar meneer heeft wel een kort rugje.
Zijn er eventueel nog andere zadels die van lengte goed passen op een brede tinker maar niet echt engels engels zijn van uiterlijk ?
Bijvoorbeeld een host of dergelijke ? Liefst geschikt voor lange ritten en eventueel nog verstelbaar in kussens (eventueel hoeft niet als het goed past)
Nu zit ik ook enorm in twijfel investeren nog in mijn boomloos of niet ? Iemand zij al van koop een staart riem maar ben daar eigenlijk geen voorstander van, zit dan in galop een enorme spanning op om dat zadel op zijn plaats te houden... iemand een tip.
Als dit in een centraal topic moet geen probleem hoor
.
succes!
Stella is inmiddels van n stalgenootje, ik ben er zelf nog niet uit wat ik zou willen, lees ff mee!
Misschien een haf pad een idee? Dat je er zelf extra lussen op maakt?