Ik vroeg mij af of er mensen zijn die hun Shire hebben gestald op een pensionstal? Was het lastig een plek te vinden waar ze zo'n reus toegelaten word?
Ik ben al vanaf klein helemaal gek op shire's en ik hoop binnenkort mijn droom te kunnen laten uitkomen... Maar ik zou hem/haar moeten stallen bij een ander. De stal waar ons andere paard staat bied ook alleen weidegang aan en ik denk dat het daar wel mogelijk is, maarja stel je moet verhuizen.... Is het dan een beetje te doen om een stal te vinden waar ze een shire toelaten?
friesiszwart
Denk dat er maar heel weinig stallen zullen zijn die een shire niet toe zullen laten. Maar het ligt vooral aan jezelf, want je moet wel een flink ruime stal kunnen vinden.
Inderdaad is het niets anders dan een paard, t "kleine" verschil zit 'm natuurlijk in de grootte. Ik zou zelf zoeken naar ruime stallen. Die zijn volgens mij vrij schaars, want de meeste paarden staan in een 3x3 stal....dat is echt te klein voor een shire. Misschien dat je wel alvast op zoek kunt gaan naar stallen die echt ruim zijn? Orienteer je een beetje op je omgeving.
Ik ga altijd uit van minimum schoft x 2. Dus als jou shire 1.90 is zou ik toch gaan voor minstens 4 x 4
antoinetje
Geplaatst: 04-05-13 16:53
Wij hadden een Clydesdale (Schotse broertje van de Shire), geen problemen gehad met het vinden van stalling en smit. Een ruimere stal, zeg ruim 3,5 X 3,5 is wel zo fijn. Even offtopic, je maakt qua ras wel een mooie keuze .
Freefeelster
Geplaatst: 04-05-13 16:54
Een Shire heeft genoeg aan alleen een weidegang. Je zult zien dat ze in de winter in de sneeuw niet eens hun schuilstal opzoeken! En gewoon in de regen blijven staan. Maar ja, het is maar hoe JIJ het wilt hebben voor je aanstaande paardje Spannend hoor! Succes!
op de stal waar mijn paarden staan staat ook een Shire, hij heeft een ruime box en een paddock, net als de andere paarden en in de zomermaanden gaan ze de wei op.
het is (letterlijk en figuurlijk ) de grootste vriend van mijn 3 jarige Lusitano!