Mijn valk welsh A merrietje verwacht rond 25 mei (340 dagen) haar eerste veulentje van mijn goedgekeurde appaloosa hengstje Clever Red Spot van de Immetjeshoeve.
Ze is in vrijheid gedekt dus ik weet niet precies de exacte datum maar met het scannen bleek dat ze al ruim 2,5 maand ver was en het gelijk raak geweest is dus dan komen we uit rond 25 mei
.Ze is echter ineens vrij flot met het groeien van het uiertje dus ik heb haar al onder de camera staan en ze heeft een geboortealarm om. Ik hoop dat ik daarmee bij de bevalling kan zijn en alles goed zal gaan. Afgelopen nachten ben ik gemiddeld al drie keer wakker gebeld door een liggende merrie dus ik zal wel wat slaap tekort krijgen als ze besluit nog heel lang te wachten
, maar liever te vroeg waken dan te laat en heb de geboortemelder al op slaapstand gezet en dat gaat beter. Mellow haar buikje is erg mooi rond
, ze is ook nog goed fit en doorstaat de hele dracht echt voorbeeldig tot nu toe. Dit is een foto van vorige week, dit weekend zal ik weer nieuwe foto's maken en ook van haar uiertje
Dit is Clever, de hengst waar ze drachtig van is.

Clever heeft vorig jaar bij een andere merrie een prachtig vos fewspot zoontje gekregen (helaas recent overleden aan koliek...) en afgelopen maandag is zijn eerste dochtertje geboren bij een gastmerrie, een hele mooie luxe vos panterbonte merrie
. 
Clever en Mellow hebben samen kans op een veulentje in de volgende kleuren:
Vos
Bruin
Zwart
Valk
Palomino
En die kleuren dan met 50% kans op appaloosa en veel kans op witte aftekeningen.