Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
een keer heeft hij het geflikt om op wedstrijd haar te bespringen terwijl ik er opzat en de amazone van de merrie ook nog. Dat was niet te remmen. Eigenlijk blijven behandelen als hengst dus. Maar verder een schat van een dier.
Minx2000 schreef:IJsberen doet hij denk ik ook alleen omdat hij misschien de (hengstige) merrie's ziet en ruikt maar niet kan aanraken. Ik heb zoiets van gooi ze samen en zie wat er gebeurt. Die van mij wou eerst laten zien wie de baas was en dekte (bijna) alle merries en daarna stonden ze vredig te eten. Dan is die enorme drang weg omdat ze het dan gedaan hebben wat ze wouden.

Minx2000 schreef:IJsberen doet hij denk ik ook alleen omdat hij misschien de (hengstige) merrie's ziet en ruikt maar niet kan aanraken. Ik heb zoiets van gooi ze samen en zie wat er gebeurt. Die van mij wou eerst laten zien wie de baas was en dekte (bijna) alle merries en daarna stonden ze vredig te eten. Dan is die enorme drang weg omdat ze het dan gedaan hebben wat ze wouden.

nombrado schreef:misschien moeten we dat ook doen met alle mannen, die toch niet geschikt zijn zich voort te planten
Soms vind ik best dat er makkelijk een besluit genomen wordt voor de hengst.
Als een hengst er écht last van heeft, vind ik het tot daaraantoe,
maar als het is omdat het gemakkelijk is voor de "mens" , vraag ik me af of er wel aan het dier gedacht wordt.
er zijn hier in Nederland zoveel vooroordelen over een hengst, wat enorm jammer is, want ik heb nog nooit problemen gehad met hengsten.
In Spanje rijden ze hengsten, al eeuwen. En de merries? die werden gebruikt voor de fok, niet om te rijden.
In mij rij verleden, heb ik meer problemen ondervonden van de merries , dan hengsten.
Bij merries heb je de hengstigheid, die kan veroorzaken dat ze anders reageren dan je gewend bent (uitzonderingen daargelaten)
Bij hengsten , weet je altijd waar je aan toe bent. Tuurlijk houd je er rekening mee, dat je merries tegenkomt en ze daarin goed moet begeleiden.
Maar mijn ervaring is , dat ik met mijn hengst, een merrie tegenkomend op een buitenritje, was even aan het praten met de ruiter op de merrie. Merrie was blijkbaar hengstig...hengst verblikt of bloosd niet.
nombrado schreef:misschien moeten we dat ook doen met alle mannen, die toch niet geschikt zijn zich voort te planten
Soms vind ik best dat er makkelijk een besluit genomen wordt voor de hengst.
Als een hengst er écht last van heeft, vind ik het tot daaraantoe,
maar als het is omdat het gemakkelijk is voor de "mens" , vraag ik me af of er wel aan het dier gedacht wordt.
er zijn hier in Nederland zoveel vooroordelen over een hengst, wat enorm jammer is, want ik heb nog nooit problemen gehad met hengsten.
In Spanje rijden ze hengsten, al eeuwen. En de merries? die werden gebruikt voor de fok, niet om te rijden.
In mij rij verleden, heb ik meer problemen ondervonden van de merries , dan hengsten.
Bij merries heb je de hengstigheid, die kan veroorzaken dat ze anders reageren dan je gewend bent (uitzonderingen daargelaten)
Bij hengsten , weet je altijd waar je aan toe bent. Tuurlijk houd je er rekening mee, dat je merries tegenkomt en ze daarin goed moet begeleiden.
Maar mijn ervaring is , dat ik met mijn hengst, een merrie tegenkomend op een buitenritje, was even aan het praten met de ruiter op de merrie. Merrie was blijkbaar hengstig...hengst verblikt of bloosd niet.
En geef nu eerlijk toe....omdat je wilt dat je paard in de "kudde staat?" Op die postzegellandjes die wij hebben, is daar weinig sprake van. Niks natuur meer....veel blessures onder ruinen en merries , omdat ze zich in het land bezeerd hebben tijdens een robbertje vechten.
Als je ze dan écht in de kudde wilt? zet ze dan op 40 ha, ipv 5000 m2 met een groep van 10 paarden.
dit klinkt als de rijdende rechter met dat perongeluk gecastreerde hondje. ook zo´n banketstaaf. Alsof het beest er last van heeft.gekvanfleur schreef:nu snap ik waar al die depressieve ruinen vandaan komen..dit klinkt als de rijdende rechter met dat perongeluk gecastreerde hondje. ook zo´n banketstaaf. Alsof het beest er last van heeft.
De ene hengst is de andere niet, en zo geldt het ook voor paardeneigenaren. dus dat jij gelukkig wordt van een hengst wil niet zeggen dat iedereen dat wordt.
En ja, de natuur is er niet meer, maar dan het paard maar alleen of op stal..gelukkig kiezen de meeste voor een tussenweg..
Het zijn niet mijn merries. Velen zijn dravers die in de sport worden uitgebracht en dan een aantal recreatiepaarden.
veel mensen denken dat ze in Spanje niet castreren maar dat is helemaal niet waar ken zat gecastreerde PRE hier en ook van spaanse mensen , paard die de hele tijd staat te stressen en te hinnekken en te bijten gaan hier de balletjes er ook van af , dertig jaar terug was het wel anders.