Haflinger en Pavo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

Haflinger en Pavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 13:15

hoi hoi,

ik weet niet of het hier goed staat :) maar ik heb een vraag hahaha

mijn haflinger ruin van bijna 6 wordt nu sinds een maand ander halve maand elke dag gereden. En met rijden bedoel ik door rijden dus echt een uur hard aan het werken.
nu heeft ie het heerlijke bekende kwaaltje rond geript en weinigschoft, dus na lang zoeken weer een goed zadel gevonden, echter schuift deze tijdens het rijden iets na voren omdat hij nog niet genoeg bespiering heeft op de juiste plekken.
Nu komt dit natuurlijk vanzelf wanneer we wat verder zijn, maar ik dacht laten we pavo muscler builder bij voeren als ondersteuning.

echter word meneer hier toch heet van pfffff niet normaal!

wat zijn jullie ervaringen hier mee?

gr danielle

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:44

haflingers zijn sobere pony's dit is een hoogwaardig supplement. Dus veel energie en die energie moet eruit.
Spieren opbouwen door trainen en goed voeren met hooi en beperkt brokken of muesli dan komt na een tijd de spieropbouw wel.

sita12

Re: Haflinger en Pavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 14:59

jah hij staat 24/7 buiten, krijgt nu nog hooi bij straks niet meer, krijgt alleen wat muesli na het rijden. ( nog geen kwart kilo) . Ik gaf m ook maar de halve aanbevolen hoeveelheid denk dat moet goed komen maar toch niet. hahahahah

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:29

Mijn vorige pony kreeg pavo sportfit, dacht kan mijn haflinger ook wel maar nee hoor werd hier ook heet van.
Terug gebracht naar een basis muesli en een kleine hoeveelheid. Nu een stuk rustiger en makkelijker te rijden maar blijft behoorlijke voorwaarts.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 16:03

Ja hij is wel voorwaartser en fitter geworden maar ja das logisch hij krijgt conditie maar hij werd vooral zenuwachtig. schrikken waar ie normaal voorbij loopt etc.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 03:19

Mijn haflinger krijgt pavo basisbrok en pavo care for life en ik ben er super tevreden mee
dit gaat goed zo ze is niet te dik of te mager en krijgt lekker spieren
En ze word er niet heet van

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 05:33

Ik heb mijn 6 jarige haflinger aan de sport
muesli en ik merk er geen verschil van. Ze wordt
er niet heter van. Mijn 4 jarige haflinger heb ik
aan de muesli en daar doet zij het goed op. Zij is minder
vaak aan het werk.

krista1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:16

ik heb een haflinger merrie van bijna 6 wij gaven het zelfde en werd hier ook enorm heet van
en mijn merrie heeft biks alergie dus een goede voer is erg lastig te vinden ik heb nu Pavo Care4Life

waar ze prima op reageerd en omdat ze ook nog er slank is gooi ik er vaak slobber bij in de winter maanden ook van pavo

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 10:31

ohh gelukkig dan is mijn paardje niet de enigste :) die er heet van wordt.

hij krijgt alleen wat musli na het werken, in de zomer wat minder dan in de winter omdat hij dan op een volle wei staat en meer niet.
dus het kon alleen de pavo musculer build zijn waar ie zo heet van werd.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:05

mijn pony krijgt altijd slobber na het werken daar is hij ook mooi van door zijn wintervacht gekomen. Hij glimt als n tierelier. Is een dikker dekje niet een oplossing dat lijkt me prettiger als een rodeo Haf.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:34

Wou dat mijn haflinger vaker heet was :P nu is ze dat soms en dan loopt ze ook fijn. Maar het blijft een haflinger: geen zin, dan doet ze ook niks. Goeie zin, dan kan je rodeo krijgen :')
Mijn haflinger krijgt:
3x per dag pavo brok, half - half - hele schep
1x per dag hooi
na het rijden 2 bekers muesli Nature's Best en 1 beker haver.

Heb ook Sportsfit gevoerd maar helaas kreeg mijn haflinger hier dikke stalbenen van :?

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 08:46

sooooo jou hafje krijgt echt veel tegen over die van mij ahahahhaahah

die van mij staat 24/7 buiten, nu krijgt ie geen hooi meer bij omdat ze op een volle wei staan en zijn buikje heerlijk rond is geworden :(

rijd elke dag en na het rijden krijgt ie een handje musli ( en dus een half bekertje pavo muscle build).

zonder de pavo doet hij het prima, reageert netjes op het been, heeft altijd zin en is vrolijk, met pavo is ie nog vrolijker maar dan in een jolige manier hahahahaha en is het indd rodeo, niet zo zeer rodeo rodeo maar zenuwachtig, schrikken van alles, terwijl je normaal een bom naast m af kan stoken. Nu ben ik gestopt met de pavo en gaat het weer als van ouds.

Een dikker dekje helpt niet echt , maar ben nu aan het kijken voor een voorsingel.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:33

Mijn hafje word zeker 5 dagen in de week redelijk intensief gereden. Nature's best muesli zit bijna niks van eiwitten, suikers, haver in, als ik het nog goed heb (kijk niet meer op de verpakking). Zo krijgt ze geen dikke stalbenen, alleen word hier niet fris/actiever van. Daarom voer ik de haver zelf bij en kan ik het aanpassen als ik wil. Paardje van stalgenoot krijgt ook Nature's Best en dat is ene die redelijk snel fris is en met die muesli gaat het goed :j

Dat is de reden dat mijn hafje niet op de wei staat, anders word ze heel dik en rond. Vorig jaar mooi afgevallen en toen 3 maanden naar huis de wei op, had ik beter niet kunnen doen :n dik niet normaal. Nu heeft ze weer mooi figuur en kan ik het goed bijhouden. Minder brok, gaat ze me te veel van afvallen en dit is precies goed.
Zenuwachtig, schrikken van alles heb ik ook, maakt niet uit wat ik voer. Ben nu met mijn instructrice aan het oefenen om de aandacht bij mij te houden ipv op de omgeving en dit gaat redelijk goed.

Mijn zadel schuift ook wel eens, merk ook verschil met dekjes. Heb meestal dikkere eronder en als ik een dunne heb, dan schuift het weer. Maar was me al opgevallen met de longeersingel heb ik dit probleem ook. Dekjes blijven wel allemaal goed liggen.