Ik wil bij mijn merrie graag een veulentje fokken. Ik weet nog niet precies wanneer. Eerst moet ik alles op orde hebben en nog wat dingen opzoeken. Maar ik zou toch heel graag willen weten wat voor hengst jullie het beste lijkt.
Over Mariska:
Haflinger
Stamboomloos
1.43
13 jaar oud
Ik rijd nu vooral recreatief met haar. Ze is bij haar vorige eigenaar tot L2 dressuur gereden en springt een pacour van 1 meter met plezier. Ze is super lief in de omgang. Onder het zadel heeft ze een pittig karakter. Ze heeft zo haar momenten. Nieuwe dingen vindt ze altijd eng maar is wel 100% betrouwbaar in het verkeer. Ze heeft een brede bouw maar een fijn hoofdje. Ook heeft ze een beetje 'x benen', als ik het zo kan noemen.

Het doel met het veulen is vooral recreatief rijden. Misschien soms een wedstrijdje maar voor veel buiten. Het is ook de bedoeling dat ze gewoon bij mij blijft en niet wordt verkocht. Een paard met goede stamboompapieren hoeft niet.
Eisen hengst:
- niet groter dan 1.55
- betrouwbaar en nuchter
- haar bouw ten goede doet, dus niet breder maar wel smaller. Het liefst wil ik ook het sierlijke hoofdje blijven houden.
- goede gangen
- apart kleurtje
Een haflinger hengst kan ook maar dan wil ik het liefst een met een 'oude' bouw en geen sport haflinger.
Zelf dacht ik aan Sublime Sponté omdat ik daar goede verhalen over heb gehoord en er leuke kleurtjes uitkomen. Maar ik weet niet of dat bij haar bouw past.
Ook twijfel ik door haar 'x benen'. Hoe groot is de kans dat het veulen het dan ook krijgt? Zij heeft er geen last van en het veulen is niet voor de verkoop.
Ik hoop dat jullie met leuke suggesties komen!