Ik zat net het verslag van de gelderse hengsten demonstratie te lezen, en kom daar dan Vince da luca tegen. Is dat een goedgekeurde hengst? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk , maar ik kan wat gemist hebben
Nee dat is een veelzijdig presterend paard, Negro x Satelliet uit het stammetje van Alexandro
pillow
Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-13 19:46
[***] schreef:
Nee dat is een veelzijdig presterend paard, Negro x Satelliet uit het stammetje van Alexandro
Wat doet hij dan op een hengsten demonstratie? Het is ook geen afstammeling van een gelderse hengst. Of waren er verder ook "geldersen" om hun kunnen te tonen. Vince wordt genoemd verder niemand, dus vandaar mijn vraag
NatasjavE
Geplaatst: 21-04-13 21:28
De hengstendemonstratie is ook gelijk bedoeld als promo voor de Gelderse paarden.
Vince de Luca kan waanzinnig springen en loopt ook nog eens heel best.
Negro voert veel Geldersbloed(en heeft ook een mooi ouderwets type) dus gebruikt op een Gelderse merrie is de nakomeling Gelders. Negro wordt dan ook redelijk veel gebruikt in de gelderse fokkerij.
De Gelderse hengst die nu in het verrichtingsonderzoek staat is ook een Negro (uit een Elegant x zichem moeder.)