Sinds klein meisje heb ik altijd gedroomd om een paard te hebben, helaas heeft mijn echte vader nooit zich aan de afspraak gehouden namelijk; op me 18de zou ik een paard krijgen.
Nu heb ik een lieve stiefvader die me een verzorg haflinger heeft bezorgd van een vriend van hem die een manege heeft. Maar ik denk natuurlijk altijd een aantal stappen vooruit, en nam deze zin 'ik liep daar door die manege en er waren veel stallen vrij' en mijn stiefvader schoot gelijk al wat ik ermee probeerde te zeggen en dat hij het allang met die vriend erover gehad heeft. Hij zou dan meegaan als we gingen kijken, we speurden even marktplaats af..
Ik heb een top 4:
- fries (of gekruist met fjord)
- haflinger
- fjord
- tinker
Maar ik weet dus niet, als de dag er is, welke ik zou moeten gaan kiezen. Van een fries krijg ik altijd het 'wauw' gevoel en van een fjord en haflinger en tinker het 'aww' gevoel. (Snappen jullie nog?
)Ik ben zelf bijna 21 jaar, 155cm lang en heb een best breed figuur (niet dik!!) en alle 3 de rassen die ik gekozen heb zijn lekker breed en kunnen mijn gewicht dus dragen. Maar wat ik graag wil weten is wat zijn de eigenschappen van de rassen? Dus iemand die een van bovenstaande rassen heeft, waarom zou ik wel of niet voor dat bepaalde ras gaan?
Ik wil namelijk echt zeker zijn voordat ik ga kijken.

Dit ben ik: http://img109.imageshack.us/img109/9656/imagexwem.jpg