Moeilijk zonder foto. Bij nuchter denk ik direct aan Andretti, daar heb ik zelf ook een nuchtere van gefokt uit een nerveuze merrie. Hij staat nog op niet beschikbaar, maar is dat inmiddels wel weer via IPS België. Of hij meer maat gaat geven durf ik echter niet te zeggen.
Als ik naar jouw rijtje kijk: - Chippendale heeft een slechte stap - Everdale zou kunnen passen, heb ik zelf ook in gedachten gehad - Ampére zou ik niet doen qua karakter - Florencio gaat de maat niet verbeteren
Waar je ook nog aan zou kunnen denken zijn Westenwind en Bob Bravour. Maar het is wel lastig om te beoordelen zonder foto van de merrie.
De meeste Florencio's die ik heb gezien waren aardig aan de maat en hadden ook voldoende massa. En Florencio x Jazz lijkt een succesvolle combinatie te zijn.
Chippendale valt dan af, vind een goede stap heel belangrijk.
Westenwind, spreekt mij niet zo aan. Kan er niet precies de vinger opleggen, vind hem wat gewoontjes. Bon Bravour zal ik eens wat beter bekijken.
Ik ken ook een hele gave Florencio x Jazz (van Claudnr9 van de Eifelopfok), echt een stoer dier met maat en massa. Maar dat heeft haar merrie ook. Daarentegen ken ik ook een behoorlijk aantal kleintjes van Florencio.
En Everdale vind ik ook echt geen verkeerde. Ik heb zelf dit jaar gedekt met Don Tango, maar dat moet je wel aandurven qua röntgen. Westenwind op zich spreekt mij ook niet zo aan, maar een vriendin van me heeft daar 2 hele bewerkbare nakomelingen van. Maar het zijn geen opvallende dieren.
Ik heb Chippendale op een hengstenshow gezien en vindt zijn stap niet slecht. Everdale stak er voor mij wel met kop en schouders uit. Wat een beweging, uitstraling en karakter.