Wie kan ons helpen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dressage_Haf

Wie kan ons helpen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 11:30

Hallo lieve mede haflinger eigenaren,

Afgelopen vrijdag is onze eerste eigen gefokte haflinger hengsten veulen dood geboren.
Hij is het gestikt in het vruchtwater van zijn moeder.
We zijn er doodziek van, hij was zo ontzettend knap!

Graag zouden wij de eigenaresse, die er nog steeds helemaal van onderste boven is een nieuwe dekking cadeau doen.
Helaas heeft zij door alle dierenarts kosten van afgelopen weekend niet meer de financiele middelen om een dure hengst uit te kiezen.

In overleg met de dierenarts kunnen we het nog een keer proberen met deze merrie, die eerder al 2 veulens heeft gehad.

Zoals jullie misschien begrijpen ben ik opzoek naar een dekking voor een vriendelijke prijs. In principe hoeft de hengst niet te zijn opgenomen in het stamboek.
Maar uiteraard wel een volle haflinger..

Kunnen jullie mij toevallig helpen?

Veel liefs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:31

Wat verstaan jullie onder een vriendelijke prijs ik vindt de meeste haflingerhengsten (GGK) al niet erg duur :) ?

Herfterhoeve

Re: Wie kan ons helpen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:26

Als ik die eigenaresse was zouden jullie me geen plezier doen om er een willekeurige, of niet goedgekeurde hengst op te gooien. Net wat Yvank_ ook zegt, zo duur is een dekking niet.
Het is belangrijk dat als je fokt, je goed naar de combi kijkt. Er komt meer bij kijken. Je bepaalt wel de toekomst van een dier wat gerust 30 jaar oud wordt.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 13:31

Jullie mening met betrekking tot het een ggk hengst is of niet is niet van toepassing.
Zij hoeft geen veulen met een stamboek, zij wil een veulen omdat het dan een kind van haar paard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:33

Ik gaf ook geen commentaar op het gebruik van een GGK of niet. Ik vroeg je enkel wat jij niet duur vindt, aangezien ik wel meerdere haflingerhengsten weet die niet vreselijk duur zijn ;)

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:57

Wat vind je een 'klein prijsje'?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:00

FeeY schreef:
Jullie mening met betrekking tot het een ggk hengst is of niet is niet van toepassing.
Zij hoeft geen veulen met een stamboek, zij wil een veulen omdat het dan een kind van haar paard is.

Als ze nu al moeilijk heeft omdat de da kosten eigenlijk te veel zijn dan moet ze zich afvragen of ééntje erbij fokken wel zo'n goed plan is. Ook dat zal, ookal gaat alles goed, geld kosten. Twee keer enten, twee keer hoefsmid en twee keer zoveel voer. Erg sneu dat het veulen is gestorven, dat gun je niemand maar even nadenken is soms beter.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:03

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 14:12

bigone schreef:
FeeY schreef:

Als ze nu al moeilijk heeft omdat de da kosten eigenlijk te veel zijn dan moet ze zich afvragen of ééntje erbij fokken wel zo'n goed plan is. Ook dat zal, ookal gaat alles goed, geld kosten. Twee keer enten, twee keer hoefsmid en twee keer zoveel voer. Erg sneu dat het veulen is gestorven, dat gun je niemand maar even nadenken is soms beter.

Wij hebben zelf 14 paarden en zijn goed op de hoogte wat ze kosten.
Het gaat meer om het idee.

Momenteel hebben wij een hengst gevonden voor 125 euro, zonder dekbon. Alleen staat deze helemaal aan de andere kant van het land.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 14:13

troi schreef:
Ik vind dit een erg lekker ding: http://www.bokt.nl/markt/ad/34391/macht ... ger-hengst

Heeft vaak erg leuke fototopics waar de braafheid en werkwilligheid vanaf springen.

Dit is inderdaad de hengst waar ik even contact mee heb gehad. Alleen staat hij zo'n ongeveer 250 km bij ons vandaan.
Misschien dat we er nog 1 in de buurt kunnen vinden die ons aanspreekt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:14

Ik snap de reacties wel. De hengst moet de merrie ook verbeteren toch?
Dan lijkt het me niet slim om zomaar een hengst erop te zetten.

Veel sterkte voor de eigenaresse gewenst!

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 14:22

Ja ik zeg ook niet dat we elke willekeurige hengst erop zouden doen.
Maar er lopen er genoeg rond, dus we hebben heus wel een keuze.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:28

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 14:30

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:39

Wat een vreemd verhaal. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Het is niet te hopen, maar als het volgende keer weer fout gaat wat dan? Bij geboortes kan er van alles misgaan, niet alleen met veulen maar ook met de merrie. Natuurlijk ben je dan van slag, maar dat risico is er en dat moet je accepteren en anders er gewoon niet aan beginnen.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 14:56

eldie schreef:
Wat een vreemd verhaal. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Het is niet te hopen, maar als het volgende keer weer fout gaat wat dan? Bij geboortes kan er van alles misgaan, niet alleen met veulen maar ook met de merrie. Natuurlijk ben je dan van slag, maar dat risico is er en dat moet je accepteren en anders er gewoon niet aan beginnen.

Ik snap je probleem niet helemaal, wij willen het nu gewoon opnieuw proberen omdat we graag een veulentje van deze merrie willen.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:08

Van welke hengst was dit laatste veulen? En wat zoek je in een hengst?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:11

Tja ik zou gewoon een beetje in de omgeving aan andere paarden mensen rond vragen wie weet hoor je wat interesants :)

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 15:26

Nordsvensk schreef:
Van welke hengst was dit laatste veulen? En wat zoek je in een hengst?

Het veulen was van Timmie, geen goekgekeurde hengst!
Wel erg lief, mak en aanhankelijk.
Dat is ook wel wat we zoeken, en liefst zo weinig mogelijk wit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:26

Kunnen jullie niet wat afspreken met de eigenaar van de hengst door wie ze gedekt was?

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 15:31

Deze hengst is ondertussen verkocht, het veulen was helemaal gezond. Alleen wegens een te moeilijke bevalling is het veulen gestikt in het vruchtwater en helaas overleden.
Dit kan natuurlijk gebeuren, dat zijn de risico's. Maar dat betekend niet dat we het niet nog 1x willen proberen.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 11:38

We hebben inmiddels een hengst gevonden, een zoon van Almnebel Imladris.
Appie heet hij, allen bedankt voor het meedenken, en kan hopelijk volgend jaar mooie foto's plaatsen van het veulen.