DE COLORSTABLE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pearl1995

DE COLORSTABLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 22:48

Hallo allemaal!

Ik ben Peggy en ben 17 jaar. Ik sta op het punt om een shetlandpony te kopen maar mijn ouders hebben mijn aangeraden om eerst wat informatie over de fokker te vragen hier en daar....
Het gaat om een pony van de Colorstable uit Haarsteeg. Heeft iemand ervaringen met deze fokker? Zo ja, welke en zou je me die kunnen vertellen?
Ik hoop echt op leuke reacties want de pony is zoooo leuk!!! :o
Alvast bedankt!

Groetjes Peggy!

Anoniem

Re: DE COLORSTABLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:41

Als je twijfelt, laat de pony dan klinisch keuren. Heeft ze premies? Dat zegt ook al wel wat. En dan kan je bij het stamboek nog info opvragen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:51

De (meeste?) pony's zijn iig wel van goede kwaliteit. Ze hebben ook al meerdere goedgekeurde dekhengsten. Mocht je de naam van de pony willen geven kan ik wel wat info voor je zoeken via de nsps site.

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 04:11

Ze verkopen uiteraard niet de beste.

Pearl1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 09:15

Hoi!

[***]: Maar als ze toch opgenomen zijn zijn ze toch al gekeurd? (of begrijp ik het niet goed...) Ze heeft 2x een 1e premie gehaald. (al moet ik zeggen dat dat voor mij niet echt iets uit zou maken.) DeSa: Ze heet Wonderfull Promise vd Colorstable. Shagya: Heb je er negatieve ervaring mee met hun pony's?

kasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:55

Ik zou de merrie wel laten keuren! Ze verkopen de pony's meestal niet voor weinig geld....Ik heb er jaren geleden een veulen gekocht, die al op 6 jarige leeftijd is overleden, aan waarschijnlijk een hartkwaal....Ik was zelf zo dom om niet te keuren!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:46

De stal zit bij mij om de hoek. Ze hebben een stuk land bij ons achter het huis ook.

Ik ben het in veel opzichten niet helemaal eens met hun manier van pony's houden en de omgang met de dieren. Ze komen niets te kort, daar niet van. Ze hebben zeer zeker verstand van fokken van Shetlanders en ik geloof ook echt dat zij goeie beestjes aanbieden. Zeker voor een paardje voor 'erbij' kun je bij hen aan een leuk dier komen en ik geloof voor evt. keuringen of fokken ook zeker. Ik zou hem idd ook wel laten keuren, maar dat zou ik altijd doen.

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:50

Wat hier met keuren bedoeld wordt is het klinisch laten keuren van de pony. Oftewel de dierenarts de pony laten nakijken/keuren. Deze kijkt onder andere naar de gezondheid en eventuele aanwezige gebreken (bijvoorbeeld kreupelheid).

Pearl1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 23:56

LoveLita schreef:
De stal zit bij mij om de hoek. Ze hebben een stuk land bij ons achter het huis ook.

Ik ben het in veel opzichten niet helemaal eens met hun manier van pony's houden en de omgang met de dieren. Ze komen niets te kort, daar niet van. Ze hebben zeer zeker verstand van fokken van Shetlanders en ik geloof ook echt dat zij goeie beestjes aanbieden. Zeker voor een paardje voor 'erbij' kun je bij hen aan een leuk dier komen en ik geloof voor evt. keuringen of fokken ook zeker. Ik zou hem idd ook wel laten keuren, maar dat zou ik altijd doen.

Wat bedoel je met niet helemaal eens met de manier van pony's houden en de omvang met de dieren? Want ik ben er namelijk wel geweest maar niks vreemds gemerkt ofzo. Ze hebben een aantal mooie stalletjes die overigens leeg zijn dus alle pony's staan lekker buiten enz...

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:25

Hoi pearl

Ik heb bij de colorstable
2 geweldige paardjes gekocht
De prijs kwaliteits verhouding is super!
Ik kocht eerste trendy liebas
Nsps merrie met heel veel premies en super nakomelingen
Vervolgens super leuk veulen gekocht wat deze in de toekomst zal brengen
Is de vraag
Heb ze niet laten keuren maar ook mijn gewoon paard is niet gekeurd
En weet je wat hij loopt super heeft nooit wat maar stel dat ik hem nu zou laten keuren
Kan er gerust van alles uitkomen wat de dierenarts niet geweldig vind

Pearl1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 17:01

Hoi Chabke!

Fijn dat je je diertjes hebt gevonden waar je zo blij mee bent! Ik ben er nogmaals geweest met de vraag over het keuren. Dit is geen enkel probleem dus ik maak even een afspraak. Die vrouw van de pony's is super leuk! Ik word heel openlijk ontvangen met koffie enz...leuke mensen! :D Ik houd jullie allemaal wel op de hoogte! :D

Groetjes Peggy!

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:01

Ik hoor het wel en foto's graag hihi

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:37

Ik heb een shetlander gehad van Colorstable!
kwaliteit en prijs verhouding was zeer goed! hij was veulenkampioen geworden en heb hem als veulentje van 6-8 maanden ongeveer gekocht. heb er kwa sociaalheid wel wat werk aan gehad, maar verder hebben ze daar over het algemeen goede shetjes en nsps, je mag ook altijd langskomen volgens mij!
Als je meer info wil mag je me wel pb'en :)

Pearl1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 21:37

Hoi Carolienn_

Ja dat hebben er volgens mij wel meerdere die schuwheid maar goed, het zijn voor hun ook geen knuffelpony's volgens mij net als bij ons! ha ha. Uiteindelijk zal dat allemaal wel weer goedkomen! Ik ben het inderdaad wel met je eens dat ze super gastvrij zijn!! Voel me er ook erg op mijn gemak! Ik zit nu alleen tussen 2 pony's te twijfelen! ze zijn allebei zo leuk! hi hi..

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:25

Vertel! :)) tussen wat voor twee twijfel je?

Pearl1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 12:19

Carolienn_ schreef:
Vertel! :)) tussen wat voor twee twijfel je?

Tussen Wonderfull Promise en Twilight....(Promise is vosbont en Twilight is een mooie kleur bruin!) Maar het wordt tijd dat ik eens een keuze ga maken voor ze straks allebei verkocht zijn!! haha....;)

Groetjes Peggy